کارزار روابط منطقه ای یک گفتمان سیاست خارجی است


زمان: 09:41
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1810939

محسن فاتی گفت: سیاستمداران ما باید با نگاه راهبردی، غیربخشی و چندبعدی و بر اساس اسناد کلان زنجیره ای مانند اعلامیه گام دوم انقلاب و سند چشم انداز 1404 وارد کارزار روابط منطقه ای شوند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن فاتی در گفت و گو با کُردتودی گفت: تحریم ها به ما نشان داده است که در مهم ترین مسائل بین المللی و مقاومت بزرگ، تسامح ما باید از همکاری با همسایگان عبور کند.

وی با بیان اینکه هر یک از همسایگان ما می توانند یک عمق استراتژیک برای ما باشند، گفت: گفت وگو و تفاهم بزرگ بین المللی باید از طریق گفت وگوی منطقه ای و همسایگی آغاز شود.

فاتی تاکید کرد: باید یک برنامه جامع اقدام مشترک با منطقه داشته باشیم. خوشبختانه شرایط جغرافیایی ما به گونه ای است که به دلیل تنوع قومیتی و فرهنگی در کشور، هر یک از همسایگان ما به عمق فرهنگی زمین تبدیل شده اند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: 400 میلیون نفر در اطراف ما هستند و این نشان دهنده ظرفیت عظیم اقتصادی، اجتماعی و انسانی است. همانطور که زندگی بدون نفت با همسایگان امکان پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه امروز این آمریکاست که باید به برجام بازگردد و همه تحریم ها را لغو کند، افزود: نظر مقام معظم رهبری کاملاً دقیق است و جامعه جهانی هم این منطق را قبول دارد چرا که استانداردهای بین المللی را رعایت می کند.

فتحی گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که برای ایجاد و تعمیق روابط با 15 کشور همسایه و دو کشور نوظهور یعنی جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه وجود دارد، نخبگان سیاسی کشور باید از موانع تئوریک دور شوند. و عرصه های اقتصادی کشور و با استقرار اسناد کلان زنجیره ای مانند اعلامیه گام دوم انقلاب و سند چشم انداز 1404/2025 وارد کارزار روابط منطقه ای راهبردی، فرابخشی شود. و دیدگاه چند بعدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید