کاری سنگین، ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال برای سپاهانی ها; رونمایی از خرید جدید استقلال

کاری سنگین، ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال برای سپاهانی ها;  رونمایی از خرید جدید استقلال

ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از سپاهان گفت: اول روز همگی بخیر. خیلی خوشحالم که به ایران آمدم و سرمربی استقلال شدم. فردا اولین بازی خود را مقابل یک تیم بسیار قدرتمند انجام می دهیم و آقای موریس را به خوبی می شناسم. قبلا با هم بودیم بازی سختی خواهد بود و امیدوارم با قدرت بیرون بیاییم.

سرمربی استقلال گفت: ای کاش نه تنها بازی برای ما بلکه برای آنها هم خوب پیش برود، اما تیم سپاهان حریف بسیار خوبی است و دوست داریم در بازی فردا عملکرد خوبی داشته باشیم و بتوانیم در بازی فردا پیروز شویم.

ساپینتو در پاسخ به اینکه این بازی ال کلاسیکو ایران بود، گفت: مایه تاسف است که به ما اطلاع دادند این بازی بدون تماشاگر برگزار می شود. در این مسابقه و ما را تشویق کنید و به ما کمک کنید که پرانرژی به نظر برسیم. ما این شرایط را قبول داریم و امیدواریم بازی برگشتمان مقابل سپاهان بدون تماشاگر برگزار شود.

سرمربی استقلال در پاسخ به شناخت خوبی که از موریس داشته آیا به هواداران قول داده که استقلال با دستان پر زمین را ترک کند، گفت: درست است که نقاط قوت و ضعف سپاهان را بررسی و تحلیل کرده ایم. از نظر آمادگی، سپاهان مثل ما در سطح بالایی نیست و تمرکزمان روی برد در این بازی است. امیدوارم قدم به قدم بازی های خوبی را از ما ببینید. در آینده بیشتر با تیم ها آشنا می شویم و مطمئنا بازی برگشت با سپاهان بهتر خواهد شد. ناراحتم که تماشاگران نمی توانند در این دیدار کنار ما باشند.

وی ادامه داد: به باشگاه بزرگی آمدم، باشگاهی که فصل گذشته قهرمان شد. درست است که آشنایی چندانی با لیگ ایران نداشتم اما امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم. توقعات زیادی از تیم داشتم و بعد از ورود به این باشگاه انتظاراتم برآورده شد و با فضایی روبرو هستم که همه تمرکز زیادی دارند و همه متحد هستند.

ساپینتو در خصوص آمادگی استقلال و اینکه آیا به اهدافش در اردوی ترکیه رسید یا خیر، گفت: بهترین اردوی تدارکاتی را برای استقلال برگزار کردیم. ما بازی های تدارکاتی را با تیم های خوب انجام دادیم. 10 روز پرتنش را سپری کردیم. همچنین ممکن است متوجه شوید که بازیکنان بسیار خوب هنوز ریکاوری نکرده اند، اما بعد از بازی فردا بسیار آماده و بسیار متمرکز خواهند بود.

سرمربی استقلال درباره حضور دیرهنگام محبی در ترکیب استقلال گفت: از زمانی که به این تیم پیوستم به دنبال این بازیکن بودم و چون محبی بازیکن آزاد نبود، هم باشگاه و هم من در این بحث صبور بودیم. طبق اولین صحبت هایی که داشتیم و نهایی کردیم، یک بار مدیریت سانتا کلارا تغییر کرد و یک بار پرونده انتقال رد شد. بعد بازیکنی بود که رویای بازی در اروپا را داشت و می خواست در اروپا بازی کند. خیلی با او صحبت کردم و گفتم نمی توانی تیمی بزرگتر از استقلال پیدا کنی که در آن بازی کنی. در اینجا می توانید عملکرد خوبی داشته باشید و به تیم ملی راه پیدا کنید. شما می توانید در استقلال آینده بسیار بهتری برای خود بسازید. هفته ها با او صحبت کردم و تلاش کردیم و توانستیم این بازیکن را به دست آوریم. این بازیکن ذهنیت قوی دارد و تحت فشار به نظر می رسد و می تواند انتظارات ما را در زمین برآورده کند.

ساپینتو در مورد اینکه آیا مدیریت مهاجم 6-7 استقلال برایش آسان بود، گفت: وقتی به استقلال آمدم بازی های این تیم را زیاد دیدم. ما فصل گذشته دفاع بسیار خوبی داشتیم و آنها فصل خوبی داشتند. حمله خوب به نظر نمی رسید، اما اولویت من حفظ 70-80 درصد از قدرت تیم بود. تصمیم آقای دانشگر برای جدایی از این تیم شخصی بود. من هیچ نقشی در رفتن آنها نداشتم. زمان زیادی تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات داریم. شاید برخی از بازیکنان بروند و برخی دیگر را بیاورند. شما درخواست کردید که بازیکنان زیادی در خط حمله داشته باشید، من دوست دارم راه حل های زیادی داشته باشم و از آنها استفاده کنم. ما همیشه باید قوی به نظر برسیم تا به اهدافمان برسیم.

سرمربی استقلال درباره نظر خبرنگاری که از روز اول مخالف حضورش بود و اینکه چه می تواند بگوید در بازی اول کنار او خواهد بود، گفت: از صداقت شما متشکرم، من چیزهای زیادی دارم. به خودم و کادر فنی اعتماد دارم و احساس می کنم این تیم را دوست دارم. همانطور که می دانید لیگ برتر ایران مانند یک ماراتن است و از آنجایی که بازیکنان من خوب هستند، امیدوارم بتوانیم در طول مسابقات به آنچه می خواهیم برسیم.

ساپینتو درباره لیگ برتر بدون سیستم بررسی ویدیویی گفت: ای کاش می توانستیم از این سیستم استفاده کنیم و بتوانیم از آن استفاده کنیم. امیدوارم بتوانیم در آینده از آن استفاده کنیم زیرا می تواند روی نتایج تأثیر بگذارد.

وی در خصوص اینکه در فضای مجازی شایعاتی درباره استقلال مطرح می شود، ادامه داد: شایعات شایعه است و من در زندگی ام زیاد به آن شایعات برخورد کرده ام. چنین شایعاتی تاثیر مثبتی روی بازیکن، تیم و بازیکن ندارد. دوست دارم همیشه یک رابطه صادقانه و محترمانه با رسانه ها داشته باشم. خودتان می دانید که رسانه ها گاهی اخبار جعلی و کذب را مخابره می کنند، اکثر اخباری که رسانه های مجازی می نویسند اشتباه است و خود مردم آن را باور نمی کنند.

سرمربی استقلال ادامه داد: اگر شک دارید از من بپرسید. راحت باش. از من نخواهید که 11 اصلی را نام ببرم زیرا فایده ای ندارد. ما می توانیم روابط صادقانه و محترمانه ای با یکدیگر داشته باشیم. سوالات واضح و معمولی بپرسید. روزی را به خصوص برای شما آماده خواهم کرد تا با بازیکنان تعامل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید