کاهش جمعیت تبعات زیادی برای جامعه و خانواده دارد/ اگر نیروی جوان تحلیل شود سرعت توسعه کشور کاهش می یابد.

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802091

رهار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

حجت الاسلام گلمپور با بیان اینکه کاهش جمعیت تبعات زیادی برای جامعه و خانواده دارد، گفت: اگر نیروی جوان را تحلیل کنیم قطعا سرعت توسعه و پیشرفت کشور کاهش می یابد و کشور نمی تواند پاسخگوی نیازهای جوانان باشد. بازنشستگان در آینده نزدیک.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حمید غلامپور رهیار تبلیغ از اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز وی گفت: در راستای تحقق سناریوهای مقام معظم رهبری در راه مقابله با بحران جمعیتی که امروز از موضوع فراتر رفت و به بحران امنیت کشور تبدیل شد.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت پیامدهای بسیاری در ابعاد مختلف دارد، گفت: وی با توجه به جامعه و خانواده افزود: البته تبعات خانواده کمتر از جامعه نیست. به گفته مقام معظم رهبری؛ کاهش جمعیت به معنای از دست دادن توازن قوا است. زیرا امروزه یکی از مولفه های قدرت در عرصه بین الملل جمعیت ملت ها است و اگر ایران به همین منوال ادامه دهد کمتر از 4 دهه دیگر جمعیت تحت کنترل فعلی قرار می گیرد و جمعیت اغلب پیر می شود.

رهار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از دیگر اثرات کاهش جمعیت بر جامعه برشمرد و گفت: با کاهش جمعیت و ادامه روند کنونی، جمعیت جوان را از دست خواهیم داد و به حداقل می رسیم. امروز اگر چهار دهه انقلاب و هشت سال جنگ را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و در حوزه نانو، هوافضا و فضا و صنایع هسته ای هستیم و انرژی جایگزین نفت داریم، همه به خاطر تکیه بر جوانان شکل گرفته اند.

گلمپور ادامه داد: اگر نیروی جوان تحلیل شود قطعا سرعت توسعه و پیشرفت کشور کاهش می یابد و کشور در آینده نزدیک نمی تواند پاسخگوی بازنشستگان باشد. همه اینها مسائلی است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی گفت: در حال حاضر دولت سن بازنشستگی را 2 سال افزایش داده است و سال آینده باید چند سال دیگر آن را افزایش دهد. به همین ترتیب ادامه خواهد داشت. در چند سال آینده هیچکس قدرت عمل و کار را نخواهد داشت و چیزی از دولت دریافت نخواهد کرد. زیرا باید جوانانی باشند که چرخ اقتصاد را بچرخانند و نیازهای مالی بازنشستگان را تامین کنند. این یکی از عواقب خانواده است.

رهار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: یکی دیگر از پیامدهایی که خانواده را تهدید می کند «سندرم های روانی» است که خانه برای یک فرزند و خانه برای افراد بی فرزند خواهد بود. بالاخره روزی پدر و مادر پیر می شوند و در آستانه پیری فرد از نظر روانی به مرحله ای به نام «رشد معکوس» می رسد و نیاز دارد افرادی از حرکت خودش در کنارش باشند و او را بشنوند و توجه کنند. در غیر این صورت تنها این سندرم مشکلات و چالش های روانی را برای او به وجود می آورد.

گلمپور ادامه داد: این مشکلات و ده ها دلیل دیگر که می توان از ایشان مطلع شد، باعث شده است که حوزه تبلیغ فعال شود و بر اساس سخنان حضرت آقا، در جبهه بجنگد و کار را شروع کند.

وی افزود: یکی از زیرساخت های این عملیات؛ سمینار توانمندسازی و بصیرت که با حضور اساتید نخبه و اقشار مختلف جامعه اعم از فرهنگیان، بسیجیان، روحانیون، بانوان و بانوان برگزار می شود و طی این دوره؛ توضیحات کامل و جامعی در بعد انگیزش و اقناع جامعه و همچنین افزایش آگاهی عمومی نسبت به پیامدها و خطرات کاهش جمعیت و یا افرادی که به نحوی از نظر فکری با این فرآیند و این مهارت ها و فنون مواجه بودند ارائه شد. در اختیار میهمانان قرار گرفت تا بتوانند به نوعی فعال باشند.

رهار تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: اگر بخواهیم در یک کلمه هدف از برگزاری سمینار تربیت فعالان فعال در حوزه جمعیتی را مشخص کنیم، باید بگویم که این سمینار با هدف ایجاد فعال طراحی شده است. می توانیم در استان هرمزگان فعال تربیت کنیم. این سمینار پایان موضوع نیست. این فعالان می توانند در استان هرمزگان موفق به رسیدن به این مرحله شوند.

گلمپور همچنین ابراز امیدواری کرد: امیدوارم همه مردم متوجه این موضوع و حساسیت آن شوند. اتفاقی که در جنگ برای ما افتاد درس عبرت است. امروزه مردم نیاز به بصیرت دارند. چگونه در بحبوحه بحران اقتصادی و سیاسی در جنگ موفق شدیم؟ همانطور که باورها و افکار مردم به کمال و بلوغ رسیده است، امروزه مهم ترین مسئله و مولفه در حوزه جمعیت این است که جامعه هدف را به بلوغ فکری برسانیم، بنابراین وقتی صحبت از رشد جمعیت می شود، بحث هزینه های لباس و … بچه‌ها دیگر برنمی‌خیزند، نجات نسل بشر و مسئله نژاد ما و خانواده‌اش در آینده باشد و ما را نفرین نسل‌های آینده نکنیم.

پایان میخانه /

دیدگاهتان را بنویسید