معاون وزیر راه و شهرسازی وی بیان کرد: امروز از کسانی که برای کاهش تصادفات در حوزه ها و حوزه های مختلف ستادی و عملیاتی تلاش کردند قدردانی می کنیم. امروز مبلغ 4.5 میلیارد تومان به کارکنان بهترین مناطق (شرق، شمال شرق و خراسان) از مدیر کل به مدیر مسئول منتقل می شود. این کار یک نقطه عطف است، اما امیدواریم اخبار خوب بیشتری در زمینه کاهش تصادفات وجود داشته باشد.
صالحی با بیان اینکه ایمنی مانند وضو برای نماز است، تصریح کرد: یک سوم واگن های باری بدون ترمز حرکت می کردند و امروز حتی یک واگن هم بدون ترمز حرکت نمی کند. افزایش سرعت قطار و برقیسازی مطمئناً مهم هستند، اما در این محیط دیزلی، ایمنی باید تضمین شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سال ها پیش 8 هزار واگن با شیرهای بسته (بدون ترمز) کشور را تردد می کردند و هیچکس اهمیتی نمی داد و امروز این عدد به صفر رسیده است. سال گذشته موضوع واگن های غیر محصور را برجسته و حفظ کردیم و امروز حداقل 7000 واگن از 8000 واگن مذکور (معادل یک سوم واگن های ریلی) به مسیر برگشته است.
وی گفت: این روزها لایحه بودجه در مجلس در حال نهایی شدن است. کل بودجه تعمیر و نگهداری ناوگان 5000 میلیارد تومان است اما برای واردات بنزین و گازوئیل 140 هزار میلیارد تومان آن هم در کشوری که مهد فرآورده های نفتی است در نظر گرفته شده است.
مدیر عامل یک شرکت راه آهن وی در پایان خاطرنشان کرد: ای کاش 10 هزار میلیارد تومان از آن 140 هزار میلیارد تومانی که در خودروهای ما دود می کند و 20 هزار کشته و 120 هزار مجروح در جاده ها به جا می گذارد، به حمل و نقل ریلی اختصاص می یافت تا خط و ناوگان را حفظ کنیم. افزایش با جابجایی بار و مسافر 20 هزار میلیارد تومان صرفه جویی کردیم.