کاهش 13 درصدی فوتی های تصادفات شهری در قم


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902585

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با اشاره به کاهش 13 درصدی تلفات تصادفات جاده ای قم در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: 48 نفر از هموطنانمان در تصادفات شهرستان کوم جان باختند. شش ماهه اول سال جاری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا ، سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های تالار مرکزی قم برگزار شد، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری قم راهنمایی و رانندگی بیش از 260000 خدمات در زمینه صدور گواهینامه رانندگی، شماره گذاری خودرو، رسیدگی به شکایات نیروی انتظامی، درخواست اتحادیه راهنمایی و رانندگی صادر شده است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن قم در بزرگراه مواصلاتی که 17 استان را به هم وصل می کند و وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، مسافران زیادی در مناسبت های خاص به دلیل نبود زیرساخت ها وارد قم می شوند. با حجم زیادی از ترافیک مواجه هستیم که پلیس راهنمایی و رانندگی با هماهنگی مدیریت استان به صورت مقطعی و مدیریتی انجام می دهد تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.


98c5d793 46bf 4ca4 a4bf 42498f46fed0 خبر خاکستری



صدفی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال 48 نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته اما حتی یک نفر نیز کشته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم ادامه داد: اگر حوزه فرهنگی فعال شود و برای جلوگیری از آسیب پذیری دیگران تلاش شود و خانواده غمگین نشود برای هر دو دنیا خوب است.

همچنین معتمدی معاون عمرانی استانداری قم بیان کرد: استان قم در مناطق برون شهری و درون شهری نسبت به سایر استان ها تردد نسبتا زیادی دارد و در آمار کشوری به تفکیک محاسبه می شود.


fb4f72a1 6982 4360 85c9 9b02a72e298b خبر خاکستری

وی افزود: در تامین زیرساخت های امروزی به جرات می توان گفت که تقریبا تمام راه های برون شهری پیمانکار دارند، می سازند، تکمیل و تعمیر می کنند که علاوه بر تلاش در حوزه پلیسی و کارهای فرهنگی، کار را آسان می کند.

معاون عمرانی استانداری قم گفت: امروزه فناوری در بحث ترافیک اهمیت زیادی دارد و نمی توان با ابزار قدیمی کار کرد و تجهیز به ابزار جدید تنها بخشی از برنامه هاست.

معتمدی تاکید کرد: امکانات مهمی در قم وجود دارد که مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، به همین دلیل جذب اعتبارات دولتی در دستور کار قرار گرفته و پس از سفر رئیس جمهور جمهاوی به قم، اتفاقات خوبی در موضوع راه و جاده قم افتاده است. در سفر بعدی برنامه هایی داریم که شامل تامین پارکینگ می شود زیرا اگر پارکینگ تامین نشود، میدان ترافیک آسیب می بیند.

در پایان این مراسم از نمونه های راه قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید