کاپیتان سابق خط حمله پرسپولیس به کی روش

کاپیتان سابق خط حمله پرسپولیس به کی روش

ابراهیم اسدی که جام جهانی 2022 قطر را از نزدیک دنبال می کند، درباره عملکرد تیم ملی ایران در این رقابت ها می گوید: به بچه های تیم ملی خسته نباشید می گویم، همه تلاش خود را کردند اما نتوانستند به عنوان قهرمانی عمل کنند. سایر آسیایی ها.”

وی ادامه می دهد: عملکرد ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و حتی عربستان فوتبال ایران را به ویژه در جام ملت های آسیا نگران کرده است. می بینید که ژاپن دو غول فوتبال جهان یعنی آلمان و اسپانیا را شکست داد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. کره جنوبی هم شگفتی ساز شد و دیدید که کره جنوبی در همان جام پرتغال را شکست داد. به همین ترتیب استرالیا که به مرحله حذفی راه یافت یا عربستان سعودی که آرژانتین یکی از مدعیان جام جهانی را شکست داد.

کاپیتان سابق پرسپولیس می افزاید: این موارد نشان می دهد که رقبای آسیایی با سرعت نور در حال پیشرفت هستند اما ما همچنان وسط یک کوچه هستیم! اگر بخواهیم با این طرز فکر و ژانگ سرمربی 70 ساله در جام ملت های آسیا خوش می گذرانیم! باید واقعیت ها را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم مربی انتخاب کنیم. ما عجله نداریم و باید با چشم باز سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم.

وی درباره سفر کارلوس کی روش به تهران خاطرنشان کرد: اگر کارلوس کی روش از کشورهای دیگر پیشنهادی داشت، هرگز برای رفتن به کاخ سعد آباد یا به قول معروف تهران به تهران برنمی گشت، اما به امید بازگشت به تهران بازگشت. تا قراردادش را تمدید کند. شاید او در گذشته مربی خوبی بود، اما در فوتبال امروز میانگین سنی مربیان در دنیا کاهش یافته است. در لیگ برتر انگلیس می بینید که مربیان 40 ساله موفق ترند، بعد ما می آییم و به مربی ای که این سال ها به آن اعتماد داشتیم اعتماد می کنیم. بدترین شکست تاریخ خود را در جام جهانی تجربه کردیم. 6 تا گل از انگلیس خوردیم که خیلی تلخ و زشت بود. ما ولز را شکست دادیم که تیم بسیار ضعیفی است و در اروپا تیم موفقی به حساب نمی آید. بعد از برد این تیم آنقدر غرق شدیم که جشن گرفتیم! جشن گرفتیم و فراموش کردیم که بازی مهمتری داشتیم.

اسدی ادامه می دهد: می توانستیم با تساوی مقابل تیم آمریکا پیش برویم اما تیمی قدیمی را به مصاف یکی از جوان ترین تیم های جام بردیم. تفاوت آمریکا با ما در جوانی آنها و پیری ایران بود. کاش بازیکنان جوان‌تر را در زمین می‌فرستادیم تا بیشتر بدود و حداقل یک امتیاز کسب کند، اما عقب نشستیم و اجازه دادیم حریف هر کاری می‌خواهد انجام دهد. حالا می شنویم که برخی بازیکنان از تمدید قرارداد کارلوس کی روش صحبت می کنند در حالی که انتخاب سرمربی هیچ ربطی به بازیکن ندارد. سرمربی تیم باید توسط مدیران فدراسیون انتخاب شود و این دخالت باعث نابودی تیم می شود.

او در مورد رونالدو، مسی و نیمار می گوید: تا به حال ندیده اید و نشنیده اید که مسی برای تیم ملی آرژانتین یا رونالدو برای پرتغال و نیمار برای برزیل سرمربی انتخاب کنند. این فوق ستاره های فوتبال جهان به خود اجازه نمی دهند در مورد سرمربی صحبت کنند، اما در اینجا می بینیم که برخی بازیکنان یک مربی را اخراج می کنند و مربی دیگری را انتخاب یا می آورند. نتیجه این است که کره و ژاپن به دور بعدی جام جهانی صعود می کنند و ما با یک برد و دو باخت به خانه برمی گردیم. این نشان می دهد که مشکلی در کار وجود دارد و باید اصلاح شود.

اسدی درباره قهرمان احتمالی جام جهانی هم می گوید: به باخت تیم ملی برزیل مقابل کامرون نگاه نکنید. برزیل با تیم دوم خود بازی کرد زیرا می خواست به جای پرتغال با کره جنوبی بازی کند. از این رو بازی را جدی نگرفت و تیم دوم را در زمین نشاند. با بازگشت نیمار، این تیم می تواند به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل شود، در حالی که فکر می کنم فرانسه نیز می تواند رقیب جدی برزیل باشد. فرانسه مدافع عنوان قهرمانی است که امباپه ستاره آن در اوج آماده سازی است.

دیدگاهتان را بنویسید