کتابخانه ها پایگاه های فرهنگی و اجتماعی هستند


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915831

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت؛

معصومه حسنی کوانسر با بیان اینکه کتابخانه ها پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند، گفت: امروزه فعالیت های فرهنگی و ترویجی توسط کتابداران در کتابخانه ها انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، معصومه حسنی خوانسار در مراسم امضای تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان، کتابخانه ها را پایگاه های فرهنگی و اجتماعی در جامعه دانست و گفت: امروزه فعالیت های فرهنگی توسط کتابداران در کتابخانه اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 60 هزار نفر اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه هستند، گفت: دانش آموزان با مقاطع تحصیلی مختلف تعداد زیادی از این اعضا را تشکیل می دهند.

وی در خصوص همکاری با مدارس و اشاعه فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان خاطرنشان کرد: کتابخانه های عمومی و مؤسسات آموزشی دو نهاد فرهنگی تأثیرگذار در جامعه هستند.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح کتابخوانی در کتابخانه های سراسر استان افزود: کتابداران با برگزاری نشست های کتاب خوان مدرسه ای سعی در تشویق دانش آموزان به کتابخوانی دارند و با ارائه کتاب و منابع کتابخانه ای دانش آموزان مدارس را در کتابخانه خود تشویق می کنند. را نیز تشویق کنید.

حسنی خوانسار اجرای 50 درصد تخفیف برای عضویت دانشجویان و دانش پژوهان استان در کتابخانه های عمومی را از مهمترین تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این تفاهم نامه عنوان کرد.

فضای مجازی شهریه هر دانش آموز را کاهش داده است

سلمان محمدی نیز در این آیین اظهار داشت: باید فضایی را برای مطالعه کتاب های عمومی با مشارکت کتابخانه های عمومی فراهم کنیم تا دانش آموزان و کودکان به عنوان کتاب خوان حرفه ای افراد تاثیرگذار در جامعه باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به نقش فضای مجازی در کاهش سرانه یادگیری، افزود: با گسترش استفاده از تلفن همراه هوشمند و شبکه های اجتماعی مختلف، اکثر دانش آموزان به مطالعه کتاب های درسی اکتفا می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نهادی موثر برای کتابخوانی مردم در جامعه و خانواده ها است، خاطرنشان کرد: 370 هزار دانش آموز در آموزش و پرورش استان کرمانشاه تحصیل می کنند.

این مسئول همکاری در ایجاد ارتباط مدارس با کتابخانه های عمومی برای هماهنگی با کتابخانه های عمومی و تخفیف 40 درصدی کارکنان برای استفاده از سالن های فرهنگی و بازدید و عضویت در کتابخانه های عمومی را از جمله بندهای این تفاهم نامه عنوان کرد.


7a1f0722 0e6a 4a95 bf22 7548555bc762 خبر خاکستری

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به منظور همکاری های مشترک علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی با استفاده از ظرفیت کتابخانه های عمومی استان برای ایجاد عدالت فرهنگی، تقویت انگیزه برای کتابخوانی و روحیه کاوشگری در بین دانش آموزان امضا رسیده است.

لازم به ذکر است این تفاهم نامه در 9 ماده 23 بند تنظیم، امضا و مبادله می شود و 2 نسخه که هر نسخه دارای یک تصمیم است در سطح استان نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید