کتاب «پنج توهم بزرگ در امپراتوری توهم آمریکا» منتشر شد


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919714

کتاب امپراتوری توهم نوشته کریس هجز با ترجمه شیما عالی توسط پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی و انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی هنر، این کتاب پنج توهم بزرگ در امپراتوری توهمات آمریکا را در پنج فصل پوشش می دهد:

1- توهم سواد (صنعت سرگرمی و مشاهیر)

2- توهم عشق (صنعت پورن)

3- توهم خرد (نظام آموزشی)

4- توهم شادی (جریان روانشناسی مثبت گرا)

5- توهم آمریکایی (نظام سیاسی)

کریس هجز در کتاب امپراتوری توهمات، آمریکا را مجموعه ای از توهمات در همه زمینه ها می داند که به سرعت در حال افول هستند. پیش بینی افول آمریکا از درون برای کسی که درست در وسط آمریکا نشسته است بسیار ناراحت کننده است، اما او می گوید که نخبگان باید با واقعیت روبرو شوند تا راهی برای حفظ امپراتوری ها پیدا کنند.

نویسنده در این کتاب از افرادی صحبت می کند که رسانه ها سرگرم آنها هستند و از طریق رسانه ها به دولتی اعتماد می کنند که هر لحظه آنها را فریب می دهد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

سلبریتی ها، اغلب از پیشینه های فقیر، پیش ما آورده می شوند تا ثابت کنند که همه، حتی ما، می توانند مورد تحسین جهان قرار گیرند. این افراد مشهور، مانند قدیسان، شاهدان زنده ای هستند که غیرممکن ها همیشه ممکن است. تصورات و رویاهای ما در مورد ثروت و شهرت، موفقیت و تحقق به افراد مشهور می پردازد. ارتشی از کسانی که فرهنگ توهم را تغذیه می کنند، کسانی که ما را متقاعد می کنند که سایه ها واقعی هستند، این تصورات را تداعی می کنند. کنار هم قرار دادن توهمات غیرممکن الهام گرفته از فرهنگ شهرت و دستاوردهای فردی «بی اهمیت» ما در نهایت منجر به احساس ناامیدی و خشم، ناامنی و بی اعتباری می شود. جای تعجب است که این محله در یک دایره بسته باعث می شود که مردی سرخورده و تنها با ناامیدی و تشنگی بیشتری از واقعیت بگریزد و به وعده های دروغین کسانی که او را اغوا می کنند بازگردد. به کسانی که به ما می گویند آنچه می خواهیم بشنویم. ما خواهان وعده های دروغین بیشتری هستیم. این دروغ‌ها را تا زمانی که پولمان تمام می‌شود قورت می‌دهیم و بعد که به ناامیدی می‌رسیم، به خودمان اطمینان می‌دهیم که عیب ما، کمبودمان، خوشحالی است که در این بازی پوچ نتوانستیم برنده شویم. و البته به ما گفته شد که کمبود آن را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید