کدام معلمان شامل رتبه بندی معلمان می شوند؟

کدام معلمان شامل رتبه بندی معلمان می شوند؟

رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی 1400-1401 نظر مثبت خود را نسبت به طرح رتبه بندی معلمان بیان کرد و گفت: با توجه به جایگاه اساسی معلمان در نظام تعلیم و تربیت، حفظ و ارتقای منزلت و معیشت معلمان بسیار حائز اهمیت است. معلمان در جهت دستیابی به همه این اهداف است و صرفا جنبه معیشتی و مالی ندارد.

طرح رتبه بندی معلمان اولین بار پس از تهیه سند تحول بنیادین در سال 90 در این سند معرفی شد.

این لوایح در اوایل تابستان سال 92 تقدیم مجلس شد اما پس از بررسی مشکلات در مجلس به دولت بازگردانده شد و نمایندگان مجلس خواستار تخصیص منابع مالی برای اجرای آن شدند.

اما مسئولان آموزش و پرورش گفتند که طرح رتبه بندی معلمان نباید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، به همین دلیل در آخرین جلسه شورای دولت در 27 اسفند 93 در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب رسید.

بر این اساس فاز اول طرح رتبه بندی معلمان در نیمه اول سال 94 با بار مالی 1300 میلیارد تنی اجرا شد، اما به منظور اعتباربخشی، اجرای قانونی و تضمین این طرح در قانون برنامه ششم توسعه (1396 تا 1400). دولت موظف شد در مرحله آخر طرحی را برای رتبه بندی در قالب لایحه تهیه و به مجلس تقدیم کند.

طرح رتبه بندی معلمان یکی از اقداماتی است که ابتدا برای ارتقای کیفیت آموزش و سپس بهبود وضعیت معیشتی معلمان در نظر گرفته شده است. این طرح ویژه معلمان رسمی و پیمانی است. معلمان با 30 سال سابقه تا 35 سال نیز نتایج بالاتری نسبت به سایر دانش آموزان دارند. به طور کلی هر معلم رسمی یا پیمانی با بیش از 2 سال سابقه می تواند از طرح رتبه بندی بهره مند شود.

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که این طرح شامل معلمان، مربیان، مربیان، دانش آموزان، مربیان ورزشی، مربیان، مراقبین سلامت، مشاوران، معاونان و روسای واحدهای آموزشی است. حدود 720 هزار نفر در سراسر کشور از این طرح بهره مند خواهند شد. خواهد بود.

نایب رئیس مجلس هشتم آبان ماه با تاکید بر پایبندی دولت به لایحه رتبه بندی و ارتقای معیشت معلمان گفت: دولت به این لایحه پایبند است و رئیس جمهور نیز بر ارتقای معیشت معلمان تاکید دارد.

سید محمد حسینی افزود: رئیس جمهور معتقد به اجرای این لایحه است و شکی نیست که وضعیت معیشتی و منزلت معلمان نیازمند ارتقاء است و همه موافق هستند. معلمان مطمئن باشند که هم دولت و هم مجلس در کنارشان هستند و تلاش می کنند شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

دیدگاهتان را بنویسید