کرج نارنجی شد، عدم جذب واکسن کرونا مشکل ساز شد/ تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی در هفته گذشته افزایش یافت


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888310

احمد مهدوی گفت: در حال حاضر اشتهارد قرمز، کرج و طالقان نارنجی، فردیس و نظرآباد زرد، ساوجبلگ و چهارباغ آبی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد مهدوی رئیس اورژانس البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک در خصوص آخرین وضعیت کرونا استان البرز گفت: در حال حاضر اشتهارد قرمز، کرج و طالقان نارنجی، فردیس و نظرآباد زرد، سئوژبلاغ و چهارباغ آبی هستند. .

مهدوی با اشاره به اینکه در هفتمین پیک ویروس کرونا قرار داریم، افزود: تعداد بیماران سرپایی، بستری و فوتی در یک هفته اخیر به وضوح افزایش یافته است. متأسفانه فقط گرفتن اولین شات خوب بود.

وی گفت: در نوبت اول 99 درصد و در نوبت دوم 90 درصد شهروندان البرزی واکسن کرونا تزریق شدند، اما متاسفانه استقبال مردم از نوبت سوم کمتر از 45 درصد بود. عبور از اثر ایمنی واکسن ها پس از گذشت زمان نیز کاهش یافته است.

مهدوی تصریح کرد: توصیه ما این است که افرادی که 6 ماه از آخرین تزریق واکسن کرونا می گذرد هر چند دوز مصرف می کنند برای تقویت ایمنی خود واکسن را مصرف کنند، شهروندان از این سوال مهم و حیاتی غافل نشوند.

وی بیان کرد: مراکز و پایگاه های بهداشتی و درمانی برای واکسیناسیون فعال شده و با توجه به اینکه کمیته ها و جماعات راه اندازی شده است، زمینه واکسیناسیون سیار ایمن سازی شده و همکاران ما اعلام آمادگی کرده اند، بنابراین مردم باید سریع وارد عمل شوند.

مهدوی افزود: اگر فردی علائم کووید 19 را دارد از خانه خارج نشود، واکسن تقویتی انجام دهد و دوره واکسیناسیون را به طور جدی تمام کند، همیشه از ماسک استفاده کند و رعایت فاصله ایمن در اجتماعات نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید