کردستان; بهشت معادن ایران با تولید ۶۵ درصد طلای ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، انقلاب اسلامی ایران پس از 43 سال به همت جوانان غیور و در تنگنای تحریم ها و تهدیدها به علوم مختلفی دست یافت که یکی از آنها صنعت و تجارت است. صنعتی در کشور داشتیم که امروز با افزایش 57 برابری به 85 هزار و 76 واحد فعال در حوزه صنعت، معدن و تارت رسیده ایم.

امروز پس از 43 سال از مجموع 195 واحد معدنی با رشد 32 برابری، 6 هزار و 386 واحد فعال در حوزه معدنی داریم. همچنین از مجموع 350 هزار واحد با افزایش 7 برابری فروش به 2 میلیون و 581 هزار واحد دارای مجوز رسیدیم.

کشور ما ایران با دارا بودن منابع و ذخایر سوخت و همچنین سایر مواد معدنی مورد نیاز صنایع مختلف یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید ناخالص داخلی و درآمد دارد.رئیس جمعیت .

1c75c172 63d0 456e 986d f8feb0f04e01 خبر خاکستری

معادن یکی از ظرفیت های مهم اشتغال زایی کردستان است

استان کردستان از نظر معادن در ایران یکی از شاخصه های اصلی کشور است، بنابراین می توان این استان را بهشت ​​معدنی ایران نامید و به گفته رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کردستان حدود 65 درصد از کل کشور طلا در استان کردستان تولید می شود و این امر می تواند از نظر اشتغال برای این استان بسیار به صرفه باشد.

بررسی ظرفیت معادن استان کردستان به خوبی نشان می دهد که این استان در رده معادن سنگ آهن و طلا در موقعیت ممتازی قرار دارد که استفاده بهینه از آن باعث ایجاد اشتغال و درآمد در استان کردستان می شود.

تولید بیش از 50 درصد ظرفیت طلای کشور در استان کردستان شاخصی غیرقابل مقایسه از ظرفیت بالای معادن استانی است که همواره استانی محروم به شمار می رفته و در این میان روز به روز از همین توجه کاسته شده است.

استان کردستان 230 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و دارای معادن طلا، آهن، مرمر و تزئینات و ظرفیت بالایی در صنایعی مانند سیمان است و عراق رقیب کشورهای صادرکننده است.

در بخش معدن کردستان 18 نوع ماده معدنی در حال حاضر دارای سنگ زینتی، مرمر، سنگ آهن، دی اکسید سیلیکون و طلا بوده و 602 میلیون تن ذخایر سنگ آهن در کردستان شناسایی شده است.

85503ef3 7249 490f a170 b41206d71df5 خبر خاکستری

سنگ آهن بیجار یکی از بزرگترین معادن کشور است

معدن سنگ آهن بیجار یکی از بزرگترین معادن کشور است. این معدن سالانه بیش از 1000 تن سنگ آهن تولید می کند و به همین دلیل تأثیر زیادی بر تولید فولاد در کشور دارد.

اگر امکانات بیشتری در این مجتمع فراهم شود و افراد بیشتری در مجتمع سنگ آهن بیجار استخدام شوند، سالانه می توان سنگ آهن بیشتری از این معدن استخراج کرد.

محصول تولیدی این کارخانه کنسانتره سنگ آهن بوده و میزان آن 68 درصد می باشد. نوع منبع تغذیه محصولات سنگ آهن بیجار سنگ آهن مغناطیسی بی کیفیت و متوسط ​​می باشد.

یکی از مهم ترین راه های ایجاد اشتغال و کسب درآمد از معادن سنگ آهن، راه اندازی کارخانه فولاد یا همان زنجیره فولاد است که پس از سال ها مخالفت، طرح اقتصادی و توسعه ای آن روند رشد خوبی داشته باشد.

5f066a04 a3de 4d75 8954 1bbd9abf5c51 خبر خاکستری

ایجاد زنجیره فولاد بیجار سدی در برابر خام فروشی است

ایجاد زنجیره فولاد در شهرستان بیجار مانع بزرگی بر سر راه خام فروشی این ذخایر است که نقش مهمی در تولید ثروت و اشتغالزایی دارد.

ایجاد پروژه زنجیره فولاد در کردستان و شهرستان بیجار به سال 1396 برمی گردد که در آن زمان تصمیماتی اتخاذ شد که مطابق با مطالعات انجام شده نبود و اعتراض مردم و کارکنان شهرستان بیجار را برانگیخت تا تجدید نظر و بررسی شود. اتخاذ تصمیمات جدید برای این پروژه مهم برای شهرستان بیجار شغل ایجاد شده است.

وجود 80 درصد معادن سنگ آهن در منطقه مرزی بیجار و روستاهای شهرک و کارکند و همجواری با استان های زنجان و همدان و مجاورت با شبکه ریلی یکی از مزیت های مهم ایجاد یک مجتمع کامل است. زنجیر فولادی در بیجار.

صنایع پیش ساخت کارخانه فولاد بیجار فعال است

در حال حاضر کارخانه کنسانتره صبانور و یک میلیون تن ظرفیت جدید در معدن و گندله سازی کیمیا در منطقه مرزی از جمله صنایع پیش ساخت کارخانه فولاد بیجار است که گروهی از جوانان بومی منطقه مرزی اشتغال را به کار می گیرد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی با بیان اینکه وجود معادن در منطقه مرزی یکی از مهم ترین گنجینه های خداوند در این منطقه است، گفت: گردش مالی صنعت فولاد 900 میلیارد است. تومان صنایع پایین دستی.

بهره برداری کامل از زنجیره فولاد باعث اشتغال 3000 نفر می شود

وی در خصوص میزان اشتغال در این صنعت در شهرستان بیجار گفت: با راه اندازی کامل زنجیره فولاد زمینه اشتغال 2500 تا 3000 نفر به صورت مستقیم در شهرستان بیجار فراهم می شود.

زندیان گفت: زنجیره فولاد در شهرستان بیجار شامل خاک آهن، کنسانتره و گندله است و مرحله بعدی تولید آهن قارچی است.

یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تکمیل این طرح می تواند نقش موثری در راه اندازی رشته های دانشگاهی در استان کردستان و شهرستان بیجار داشته باشد.

با تاکید بر اینکه با راه اندازی کامل این زنجیره در شهرستان بیجار به نیروی متخصص نیاز داریم، از جامعه دانشگاهی خواستیم حوزه های مرتبط مانند مهندسی مکانیک، مکاترونیک، معدن، فناوری و معدن را ایجاد کنند، بنابراین در آینده مجبور به استخدام خواهیم بود. نیروهای غیر محلی

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت خوب پروژه های بخش خصوصی در تغلیظ گندله سه راه هشت پافت و حسن آباد – یاسوکند توسط کیمیا معدن و صبا نور خبر داد و گفت: تکمیل به موقع این پروژه ها. نوید روزهای خوب برای شهر بیجار

تولید بیش از 50 درصد ظرفیت طلای کشور در استان کردستان شاخصی غیرقابل مقایسه از ظرفیت بالای معادن استانی است که همواره استانی محروم به شمار می رفته و در این میان روز به روز از همین توجه کاسته شده است.

c50b3c58 32dc 405e b170 8022258e85ba خبر خاکستری

تولید ۶۵ درصد طلای ایران در کردستان

به گفته محمد دره وزمی، مدیرکل تجارت و صنعت معدن کردستان، استان کردستان یک استان معدنی با ۱۸ نوع ماده معدنی است.

وی با اشاره به تعداد پروانه های معدنی در استان گفت: کردستان دارای 380 پروانه بهره برداری است که از این تعداد 20 پروانه بهره برداری سنگ آهن، 2 پروانه طلا، 3 پروانه منگنز، 66 مورد تزئینی، 14 پروانه دی اکسید سیلیکون و فلدسپات و باریت، 22 پروانه پوکه معدنی و 270 مورد شامل پروانه در منطقه سنگ کشتار می باشد.

وی با اشاره به فعالیت انواع مواد معدنی در کردستان خاطرنشان کرد: اکثر معادن با ارزش در استان فعال هستند و معادن لاشه به دلیل رکود حوزه مسکن راکد یا کند هستند که انشاءالله رونق بیشتری خواهد داشت. بخش مسکن. «بخش مسکن فعال و پر رونق است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید