کرونا دوباره بالا می رود؟

کرونا دوباره بالا می رود؟

روز جدید مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بخش‌های سرپایی و بیمارستانی هستیم. در حالی که مشکل اصلی واکسیناسیون است، طبق آمار، بسیاری هنوز دوز دوم و سوم را دریافت نکرده اند.

سه برابر شدن مراجعات به بیمارستان، هشدار در مورد شیوع سویه جدید و موارد دیگر. نشان دهنده احتمال جدی ظهور مجدد ویروس کرونا در چند ماه آینده است.

چند ماهی بیشتر از سه رقمی شدن فوتی ها و چهار رقمی بیماران کرونا نمی گذرد که خیالمان از بابت این ویروس مرموز راحت شد اما اکنون برخی اخبار و آمارها از احتمال جدی گسترش موجی دیگر حکایت دارد. در ایران. همزمان با افزایش تعداد مبتلایان در کشورهای اروپایی، در ایران نیز طی دو هفته گذشته موارد ابتلا به کرونا در کشور سه برابر شده است. طی ماه‌های گذشته مردم در اقدامی خود ابتکاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به حداقل ممکن رسانده‌اند و شاید همین رویه باعث شده است که موضوع افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور در راس امور قرار گیرد. اخبار. یک بار دیگر دکتر مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژیک کمیته علمی مقابله با کرونا، در همین زمینه پیشنهاد کرد که مانند بسیاری از مناطق جهان، در ایران نیز همان سویه «BA4 و BA5» رواج یابد.

مینو مارز یکی دیگر از اعضای کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا نیز گفت: از دیدن جمعیت زیادی که ماسک نداشتند وحشت کردم، حدود 95 درصد مردم ماسک نداشتند. اگر این روند ادامه پیدا کند وحشتناک خواهد بود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بخش‌های سرپایی و بیمارستانی هستیم. در حالی که مشکل اصلی واکسیناسیون است، طبق آمار، بسیاری هنوز دوز دوم و سوم را دریافت نکرده اند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بخش‌های سرپایی و بیمارستانی هستیم. دکتر درخشان با بیان اینکه اپیدمیولوژیست ها پیش بینی کردند که بیماری ویروسی برای مدتی فروکش کند و احتمال عود مجدد وجود داشته باشد، گفت: ابتلای تعداد زیادی از افراد و گسترش واکسیناسیون، انتقال بیماری را برای مدتی محدود کرده بود، اما در حال حاضر درگیر هستیم. با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا با گرادیان پایین، در بخش سرپایی و بستری هستیم.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از ماسک به ویژه در فضاهای بسته سرعت انتقال بیماری را افزایش می دهد، تصریح کرد: بیماری های ویروسی به ویژه کرونا پایانی ندارد و برای پیشگیری از این بیماری همچنان باید به دستورالعمل های بهداشتی توجه شود. .

وی با اشاره به اینکه مراکز منتخب کرونا همچنان در حال ارائه خدمات به بیماران هستند، خاطرنشان کرد: محدودیتی در تعداد تست‌های PCR و کیت‌های آزمایشگاهی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید