کرونا 22 هزار خانواده را درگیر کرده است


ساعت: 15:27
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887900

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

ملامهدی گفت: 12 سال مدیر شهری و 10 سال معاون استانی بودم تا الان حتی یک ریال از پول کمیته امداد به استان همجوار نرفت چه برسد به کشورهای دیگر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج، غلامعلی ملامهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اولین نهادی که امام (ره) بعد از انقلاب خواستار تاسیس آن شدند کمیته امداد بود زیرا نیاز به رسیدگی به نیازمندان را می دانستند.

وی ادامه داد: گاهی در جامعه این سوال مطرح می شود که کمیته امداد تا کی خواهد بود و پاسخ ما این است که در هر مرحله تا زمانی که لازم باشد وارد آن می شویم.

رئیس کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش مددجویان در استان گفت: 22 هزار خانوار در کرونا به عضویت کمیته امداد درآمدند که در مدت 40 سال نزدیک به 55 هزار خانوار مددجو شدند. اگر کمیته امداد نبود، ببینید جامعه چگونه بود.

وی با بیان اینکه همه کمک های کمیته امداد حاصل سایر سازمان ها و ادارات بوده است، گفت: در اکثر کشورها بیمه مشکل جا افتاده است اما در مناطق ما کارگران بدون بیمه کار می کنند و وقتی پیر می شوند باید به امداد مراجعه کنند. کمیته

ملامهدی با اشاره به اینکه 148 هزار امدادگر در استان داریم، تصریح کرد: اگر کمیته امداد مدیریت اقتصادی این امدادگران را نداشته باشد، قطعا مشکلات امنیتی به وجود می آید.

وی ادامه داد: فاصله ترلان دره تا ولیعصر یک ربع است اما اینکه در ولیعصر به خودروی چند میلیاردی حمله نمی شود به دلیل کمک های حداقلی کمیته امداد است که فقر را قابل تحمل می کند.

رئیس کمیته همیاری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در یک هزار و 400 مستمری 472 میلیارد تومان پرداخت کرده ایم، گفت: امسال ماهانه نزدیک به 43 میلیارد مستمری پرداخت شد در حالی که سال گذشته 36 میلیارد از محل خیریه درآمد داشتیم.

وی با مقایسه میزان صدقه و مبلغ پرداختی کمیته امداد تصریح کرد: همانطور که می بینید صدقات سالانه ده ها برابر بیشتر پرداخت می کنیم اما برخی افراد دروغ می گویند که به کشورهای دیگر کمک می کنند. 12 سال فرماندار شهرستان و 10 سال معاون استان بودم، تا الان یک ریال از پول کمیته امداد به استان همجوار نرفت چه برسد به کشورهای دیگر. فقط در روز قدس صندوق هایی گذاشته می شود که روی آن نوشته شده است برای قدس وقف است.

ملامهدی با بیان اینکه این یک تفکر سیاسی است، گفت: فقر را برای عده ای قابل تحمل می کنیم و به همین دلیل عده ای می خواهند جلوی این کار را بگیرند.

وی در زمینه خدمات درمانی، اسکان و رهاسازی فرزند به مددجویان تصریح کرد: همچنین از نظر تامین، یک هزار و 385 زن بدون سرپرست که در منزل یا خارج از منزل مشغول به کار هستند ارائه شده و یک هزار و 720 نفر نیز بازنشسته شده اند.

رئیس کمیته مددکاری استان همچنین خاطرنشان کرد: 600 میلیارد در اختیار کمیته امداد بود تا مشمولان برای 16 هزار و 200 نفر شغل ایجاد کنند و برای 17 هزار و 900 نفر شغل ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: همچنین وام اشتغال حداکثر 100 میلیون تومان را پرداخت می کنیم. ما همچنین حاضریم به کارفرمایان وام بدهیم، در ازای آن‌ها طبق قانون کار و تامین اجتماعی، مشتریانی را استخدام کنند.

ملامهدی با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اصلی مشمولان است، گفت: سال گذشته هزار واحد مسکونی برای مستضعفان توسط کمیته امداد احداث شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید