کسی که در آینده مردم را ناامید می کند برای دشمن کار می کند / جنگ نرم به دنبال خاموش کردن انگیزه های دینی در کشور است


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877471

رهبر انقلاب در دیدار ستاد کنگره ملی شهدای عشایر:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: امروز هرکس در آینده مردم را ناامید کند، یا ایمان مردم را ضعیف می‌کند یا ایمان نمی‌آورد یا به تلاش‌ها و برنامه‌های مسئولان بدبین است، خواه نداند، برای دشمن کار می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار کارکنان کنگره ملی شهدای عشایر با اشاره به تعبیر امام اعظم عشایر به ذخایر کشور، برگزاری این کنگره را فرصت مناسبی برای توجه و دیدار مردم با عشایر و عشایر دانستند. بیان کرد: بنابراین همه آحاد ملت از جمله عشایر نیازمند کار و تولیدات فرهنگی هستند البته کارهای فرهنگی مانند تولید فیلم و کتاب باید بازخورد و تاثیر تولیدات را در نظر گرفته و سنجید.

مقام معظم رهبری با اشاره به مقاومت عشایر در برابر تلاش‌های بی‌شمار بیگانگان طی دو سه قرن اخیر، گفتند: عشایر وفادارترین قشر ملت هستند.

وی فداکاری عشایر در دوران انقلاب و پاسداشت مقدس را یکی دیگر از مظاهر وفاداری آنان دانست و گفت: او پیروز شد و پس از انقلاب در مقابل حمایت گسترده نیروهای خارجی و دولت های مرتجع از صدام برای پایان دادن به انقلاب، امنیت کشور را تامین کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای شهدا را مظهر زیبا و باشکوه ایمان دینی خواندند و با تأکید بر نقش بی بدیل انگیزه دینی در مجاهدت رزمندگان و صبر و آرامش خانواده شهدا، گفتند: آنها شهید و رزمنده هستند اما انگیزه های صادقانه شهدا چیزی کمتر از انگیزه دینی و جلب رضایت خداوند ندارند.

وی جنگ نرم را یکی از مهم‌ترین ابعاد خاموش کردن یا تضعیف انگیزه‌های دینی در کشور دانست و افزود: امروز هر کاری که در کشور بر خلاف دین، سنت، عتبات و شعائر دینی انجام می‌شود وابسته به انگیزه‌های سیاسی است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این واقعیت آگاه نیست

رهبر معظم انقلاب تضعیف ایمان دینی، تضعیف امید و خوش‌بینی به آینده کشور را از مولفه‌های جنگ نرم با ملت می‌دانند و خاطرنشان می‌کنند: ناامیدی از آینده یا تضعیف ایمان مردم، یا کفر کردن مردم. بدبین به تلاش ها و برنامه های مسئولان، خواه ندانسته، برای دشمن کار می کنند.

وی درس مهم شهدا را درس امید خواند و خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در شرایطی وارد میدان جنگ شدند که امیدی به پیروزی نبود اما در نتیجه مبارزات دلگرم کننده، جنگ با عزت جمهوری اسلامی و سرکوب متجاوزان پایان یافت، یعنی در سخت ترین شرایط هم باید به یاری و تلاش الهی امیدوار بود.

رهبر معظم انقلاب همچنین با تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات بسیج در بخش‌های عشایری، مشکلات عشایری به‌ویژه برنامه‌ریزی و اقدام برای رفع معضلات فرهنگی را از وظایف همه مسئولان ذیربط شناسایی و شناسایی کردند.

متن بیانات رهبر معظم انقلاب در این دیدار که در 21 خرداد 1401 انجام شد، صبح امروز در محل همایش شهرکرد منتشر شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید