کشتی جوانان قهرمانی آسیا 3 طلا، یک نقره و یک برنز برای آزادکاران ایران


ساعت: 21:25
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881242

نمایندگان کشورمان در نخستین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا در بحرین موفق به کسب 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان آسیا از امروز با برگزاری رقابت های پنج وزن نخست در شهر منامه بحرین برگزار می شود که در وزن 63 کیلوگرم فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. ، مسعود کاووسی در وزن 77 کیلوگرم مدال نقره و علی عابدی درزی در وزن 87 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج رقابت های نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم سید آرش در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر پورین از هند را شکست داد. وی در دور دوم مهند حسن از عراق را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. مهدا در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل اربول کمالیف از قزاقستان به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر یک کورمانبک ژاپاروف از قرقیزستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر صباز از قزاقستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی حسین الدین اولیمبایف از ازبکستان را با نتیجه 6 بر 2 شکست داد و راهی فینال شد. محمدی در این دیدار رزاک بیشیکف از قرقیزستان را با نتیجه 12 بر 4 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 7 کشتی گیر در دو گروه 4 و 3 تیمی برگزار می شود، مسعود کاووسی در دور اول با نتیجه 5 بر صفر ساچین از هندوستان را شکست داد و در دور دوم با نتیجه عبدی را شکست داد. باکیر مولدوگاریف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر یک و در دور سوم با نتیجه 9 بر صفر مقابل ریکو شیگنو از ژاپن پیروز شد. کاووسی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 2 بر یک عمر ساتیف از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در آن دیدار مقابل سملندر بابانازاف از ازبکستان با نتیجه 4 بر صفر و پنالتی فنی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 87 کیلوگرم علیرضا عابدی درزی در دور نخست مقابل ماکسات سایلاو از قزاقستان با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور حریف خود در دیدار پایانی راهی دیدار رده بندی شد. عابدی درازی در این دیدار 5 بر 3 جنیش ژومابکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم سنگین وزن که به صورت دوره ای با حضور 7 کشتی گیر در دو گروه 4 و 3 نفره برگزار می شود فردین هدایتی در دو دیدار 8 بر صفر و 10 بر 2 تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و پروش از هند پیشی گرفت و موفق شد مرحله نیمه نهایی وی در این مرحله مقابل جون هو پارک از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. هدایتی در دیدار پایانی با نتیجه 9 بر یک تیموربک نسیم از آبخازیا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

فردا (چهارشنبه) مسابقات اوزان 60، 67، 72، 82 و 97 کیلوگرم برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید