کشف ترسناک و تکان دهنده در مورد تلفن همراه!

کشف ترسناک و تکان دهنده در مورد تلفن همراه!

در سال های اخیر، معضل اعتیاد به تلفن همراه یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در جوامع مختلف بوده است. اما به دلیل اهمیت تلفن همراه، موضوع اعتیاد همیشه کم اهمیت بوده است. از زمان ظهور اینترنت موبایل، تلفن ها به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده اند. اکنون بسیاری از مردم همیشه گوشی هوشمند خود را به عنوان یک “دستگاه شخصی” همراه خود دارند. در یک نظرسنجی جدید که توسط مرکز بررسی اجتماعی جوانان چین انجام شد، بسیاری از مردم گفتند که کنترلی بر استفاده از تلفن خود ندارند. این نظرسنجی همچنین بیان کرد که 89 درصد از مردم بدون گوشی خود احساس بی قراری می کنند.

این افراد می گویند که اگر تلفن همراه در اطرافشان نباشد، احساس ناراحتی می کنند. زیرا وابستگی زیادی به آن دارند. علاوه بر این، 64.9 درصد از این افراد گفته اند که فعالیت کمتری دارند و نمی توانند روی مشکلات تمرکز کنند. بر اساس نتایج به دست آمده در این تحقیق، بیشترین میزان استفاده از تلفن همراه در بین متولدین سال 90 به بعد است. در مجموع 89.2 درصد از افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، گفتند که اگر تلفن از آنها دور باشد، احساس نگرانی می کنند. این یک آمار تکان دهنده و ترسناک است!

اگر بدون گوشی خود بی قرار هستید، آن را جدی بگیرید!

یکی از مدیران این مرکز تحقیقاتی چینی معتقد است در ابتدا مردم از تلفن همراه خود برای کاهش استرس و تفریح ​​استفاده می کردند. اما حجم استفاده از گوشی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و اکنون به یک مشکل هشدار دهنده تبدیل شده است.

کشف ترسناک و تکان دهنده در مورد تلفن همراه!

او می گوید اعتیاد به تلفن همراه باعث بروز مشکلات روحی در افراد می شود. یکی از مشکلات اصلی می تواند حواس پرتی باشد. اتکای بیش از حد به گوشی های هوشمند می تواند کاربران را مضطرب کند و همه فعالیت ها از جمله کار، تحصیل یا حتی زندگی عادی آنها را مختل کند.

دومین مشکل مرتبط با اعتیاد به گوشی های هوشمند، اعتماد به نفس پایین است. توانایی فرد برای مطالعه و کار با اعتیاد به تلفن کاهش می یابد. در واقع سطح استرس فرد افزایش می یابد که به او اجازه نمی دهد کاری را به درستی انجام دهد و در نتیجه عزت نفس او کاهش می یابد.

مشکل سوم علائم خاص فیزیولوژیکی و روانی است. استفاده طولانی مدت از گوشی، زمان زیادی از روز را اشغال می کند و در نتیجه برای انجام ورزش و فعالیت های بدنی تنبل خواهید شد. این انفعال می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید