کشف “دولت ناشناخته” راگب


ساعت: 16:42
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840409

شنبه 31 خرداد اولین آلبوم مصطفی راغب با خوانندگان معروف پاپ کشورمان در نشست خبری در تالار وحدت تهران ارائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ افتتاحیه و نشست خبری آلبوم مصطفی راغب اولین خواننده پاپ کشورمان با عنوان «دولت ناشناخته» شنبه 30 خردادماه با حضور محمدرضا چراغعلی، عبدالجبار کاکایی و تعدادی دیگر از اهالی فرهنگ و رسانه رونمایی شد. در تهران.وحدت.

عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه سرا در ابتدای این نشست خبری که با اجرای حامد حسین زادگان، مدیر روابط عمومی موسسه آوازی نو برگزار شد، گفت: است. به هر حال صدای مصطفی ارزش های بسیاری دارد که می تواند شرایط موثری در این دوران تلخ در عرصه موسیقی داشته باشد. متأسفانه در زمینه ترانه نیز کاستی های زیادی دارد که متأسفانه باعث شده که فواید ترانه و کلام تأثیر گذشته را نداشته باشد. این سودگرایی در کلمات را می توان در آهنگ های قدیمی تر یافت. اما امروزه این موسیقی است که تکلیف کلام را مشخص می کند و متأسفانه میل به این روش هر روز بیشتر می شود. اینها حرف هایی بی معناست و تماماً در خدمت موسیقی است.

وی افزود: در این شرایط انتشار آلبوم «ناشناس» به خوانندگی مصطفی راغب اتفاق خوبی است و نام خوبی به حساب می آید. بالاخره عشق همیشه حالتی ناشناخته است که مدام در بیم و امید است. از اینکه من را به این کنفرانس مطبوعاتی دعوت کردید متشکرم.

محمدرضا چراغعلی یکی از برگزارکنندگان این آلبوم در این نشست خبری توضیح داد: امروز گرد هم آمدیم تا از هنرمندی حمایت کنیم که نقدهای خوبی از مخاطبان دریافت کرده است. رنگ و درخشش موسیقی ایرانی که شاید مهم باشد. او با این پایه وارد عرصه موسیقی پاپ شد و یادم هست سال ها پیش زمانی که در یزد زندگی می کرد متوجه صدای متفاوت او شدم. خوشبختانه آن زمان گذشت و امروز شاهد این اتفاق مبارک هستیم.

وی افزود: عمر هنرمندانی که از آلبوم بازدید نمی کنند در فضای مجازی به قدری طولانی است که باید به راغب و همکارانش تبریک بگویم که امروز این آلبوم را منتشر کرده اند که می تواند سال ها به عنوان یک اثر ثبت شده باقی بماند. آلبوم “حال ناشناخته” یعنی حال و هوای فعلی ما که در شرایط اقتصادی امروز واقعا نمی دانیم چه بر سر زندگی عادی ما می آید.

این آهنگساز و تنظیم کننده در بخشی دیگر از این نشست خبری گفت: مهمترین چیزی که برای من بسیار مهم است مسائل اخلاقی خواننده ای است که فکر می کنم به هنرمند بزرگی در این عرصه علاقه دارد. او همچنین یک هنرمند برجسته در عرصه خوانندگی و با دانشی است که باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد، زیرا موسیقی پاپ به هنرمندانی مانند او نیاز زیادی دارد.

مصطفی راغب در این نشست خبری با معرفی اعضای آلبوم «ناشناخته» و تشریح کار خود، گفت: هر چه دارم و ندارم موسیقی اصیل ایرانی است، بنابراین در این سال ها تمام تلاشم را کرده ام تا پرداخت های ویژه داشته باشم. توجه به این موضوع در کنسرت ها و همچنین تولید تک آهنگ ها، کما اینکه در تولید آلبوم حال ناشناس به این رویکرد توجه کردم و از موسیقی دستگاهی ایرانی برای کارهایم استفاده کردم.

این خواننده موسیقی پاپ در ادامه صحبت های خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه برگزاری کنسرت ها و گرانی بلیت ها که باعث شده اقشار کم درآمد از برنامه استفاده نکنند، توضیح داد: می دانم شرایط خوبی نداریم. این روزها، اما تصور کنید که من این کار را می کنم و معتقدم تنها راه ممکن در این شرایط امید است. این را هم می دانم که مردم ما الان وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و طبیعتا نمی توان از کنسرت استفاده کرد. به همین دلیل چند وقت پیش به آقای اردستانی پیشنهاد دادم در صورت امکان شرایطی را فراهم کنند که در جایی کنسرت رایگان برگزار کنیم تا فقرا از برنامه های ما استفاده کنند و در خدمتشان باشند.

وی گفت: دغدغه من و همکارانم چه در این آلبوم و چه در کنسرت های پیش رو خلق آثار فاخر و ماندگار است. ما اصلاً دوست نداریم به حاشیه رانده شویم. بنابراین بازخوانی آثار بزرگان همراه با جلب توجه به تولید با محتوای ارزشمند از مهم ترین اولویت هایی است که به آن توجه ویژه ای داریم. این را هم بگویم که اصلاً قصد فراموشی موسیقی ایرانی را ندارم و حتما باید روی آن تمرکز کنم.

راغب در این بخش از این نشست خبری به بیان فعالیت های اخیر همایون شجریان در عرصه موسیقی ایرانی و تلاش وی برای نزدیک کردن مخاطبان جوان و جوان به موسیقی اصیل ایرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: خمایون شجریان از جمله خوانندگانی است که او در طول سالیان خود تلاش زیادی کرد تا کیفیت و قواعد استاندارد موسیقی ایرانی را حفظ کند و شرایطی را برای آواز خود انتخاب کند که نسل امروز جامعه ما بتواند با آثارش ارتباط برقرار کند. شرایطی که در آلبوم های «آرایش غلیظ» و «نه فرشته هایم نه شیطان» می بینید و می بینید چه شاهکارهایی ساخته شده است.

راگب در پاسخ به سوالی درباره ماهیت فعالیت های موسیقایی خود که شامل حوزه های مختلف آیینی از جمله مداحی و خوانندگی موسیقی پاپ است، گفت: فکر نمی کنم در فعالیت های من تناقضی وجود داشته باشد. چون فکر می کنم این هنر با معنویت آمیخته است. استاد لطفی همیشه گفته اند صدای سازی که از تار می شنوید نه تنها از تار و زخم بلکه از دل نوازنده است که به مخاطب نشان داده می شود. صدای اصلی خواننده نیز از دل او می آید و حنجره دریچه ای برای ارائه این هنر است. من با هنر و معنویت شریک نیستم. به نظر من همه چیز به دل آدمی بستگی دارد که یا می توان از خواندن ترانه ها خوشش آمد و یا با مداحی در حسینیه. آیا یک هنرمند می تواند روی ایده های خود قدم بگذارد؟ آیا او می تواند گذشته خود را فراموش کند؟ پس هر چه دارم از اهل بیت و قرآن است. این نظر شخصی من است و هرگز آن را فراموش نمی کنم.

نوید اسکندر تنظیم کننده و از نزدیکان مصطفی راغب در تشریح جزئیات کنسرت چهارمین خواننده چورداد گفت: این کنسرت برگزار می شود. اما مطمئن باشید که ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا کنسرت پیش رو به اندازه خواننده ای باشد که قدردان موسیقی ایرانی است و می خواهد از طریق این نوع موسیقی ارزشمند که می تواند موسیقی مفرح داشته باشد و امکانات را در بر می گیرد کنسرتی را به مخاطب ارائه دهد. موسیقی ایرانی

حسن اردستانی تهیه کننده آلبوم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت فعلی موسیقی پاپ و شبهاتی که در زمینه موسیقی پاپ مطرح شده بود، گفت: موضوعی که مطرح شد این نبود که ما نظری درباره آن نداریم. ما فقط بر این باوریم که وظیفه ما تولید است و آنچه در حاشیه حوزه های مختلف اتفاق می افتد بر عهده رسانه هاست که می توانند پاسخ مناسبی به حاشیه نشینان بدهند. کار ما فقط تولید است، شما می توانید به ما در بهبود کار کمک کنید. با کمک شما عزیزان می توانیم تغییر مثبتی در عرصه موسیقی ایجاد کنیم و در نتیجه پذیرای منتقدانی باشیم که می توانند ما را همراهی کنند.

پخش چند قطعه از آلبوم حال ناملوم و اجرای زنده مصطفی راغب از بخشهای مختلف افتتاحیه و نشست خبری اولین آلبوم مصطفی راغب.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید