کشف و حذف 3215 پروژه هفتگی دولت در گلستان


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891991

استاندار گلستان گفت: در هفته دولت 3 هزار و 215 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در نظر گرفته شده که اعتبار آن 9 هزار و 926 میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ علی محمد زنگنه ظهر امروز در پایگاه خبری شهید همدانی با حضور اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: اقدامات ارزنده شما امیدی را که مردم در دولت دارند تقویت می کند و از زحمات شما به عنوان دست اندرکاران جنگ روایات و اقدامات شما قدردانی می کنم. بسیار ارزشمند.

استاندار گلستان ادامه داد: در صورتی که به مناسبت هفته دولت قدردانی از اصحاب رسانه در نظر گرفته شود، دو برنامه هفته دولت و روز خبرنگار را با هم تلفیق می کنیم زیرا وزیر آموزش و پرورش به استانی سفر کرده و مراسمی برگزار کرده است. با حضور وزیر را برای خبرنگاران بررسی کردیم. اما در کنار آن در هفته دولت تجلیل از این کلاس فرهنگی را برای اصحاب رسانه در نظر گرفتیم.

زنگنه یادآور شد: باید تلاش کنیم تا استان گلستان از نظر شاخص های اجتماعی از این وضعیت نامطلوب خارج شود، سرانه تولید ما 50 درصد سرانه کشور است و از این نظر جزء چهار استان پایین در طرف محسوب می شویم. و این زیباترین حومه شهر نیست.

وی گفت: باید تلاش کنیم سرانه تولید استان گلستان را به میانگین کشوری 1404 برسانیم و این کار سختی است اما آن را ممکن و چشم انداز خوبی برای استان می دانیم و لذا در این افق استان گلستان باید ناخالص خود را افزایش دهد. خروجی از 56 تلاش باید به 112 تلاش برسد.

این مسئول اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم تولید ناخالص سرانه استان را با کل کشور برابر کنیم باید حداقل 224 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام شود تا بتوانیم به این هدف در استان دست پیدا کنیم.

زنگنه اعتبارات سفر رئیس جمهور را ذکر کرد و گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور رقم قابل توجهی بود و با احتساب تصویب نیروگاه به صورت ارزی و همچنین مصوبه در نظر گرفته شده برای پتروشیمی به بیش از 58 هزار میلیارد تومان رسید. و دولت گام بزرگ خود را برداشت. در این زمینه حذف شده است.

وی با بیان اینکه دولت گام بزرگی برداشته است و باید جلوی وام های طمع آمیز دولتی را گرفت و به فکر جذب سرمایه گذار در استان باشیم، تصریح کرد: باید صادرات استان گلستان را از 124 میلیارد به 500 میلیارد تومان برسانیم.

این مسئول افزود: برای این منظور 30 ​​سند در استان بررسی شده است تا بتوانیم به این شاخص رشد اقتصادی در استان گلستان دست پیدا کنیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: در هفته دولت 3 هزار و 215 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در نظر گرفته شده است که اعتبار آن بالغ بر 9 هزار و 926 میلیارد تومان است.

وی گفت: تعداد طرح های اقتصادی و افتتاحی 2240 طرح است و این سیاستی است که رئیس جمهور مد نظر دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از هفته دولت اجرای 375 طرح و پروژه را آغاز می کنیم، هرچند سیاست ما اجرای پروژه های نیمه تمام در استان است، اما مجبوریم برخی از پروژه ها مانند خلیج گرگان را برای ایجاد فرصت در استان اجرا کنیم. استان تبدیل به یک تهدید نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید