کفاشیان: نباید گول این تیم ملی را بخوریم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه خیلی ها ادعا می کنند این تیم میراث کیروش است و حضور 8 ساله این مربی باعث شده از نظر بازیکن در وضعیت خوبی قرار بگیریم، گفت: قطعا نمی توان یک تیم ملی قدرتمند ساخت. با دو این اتفاق با یک یا دو سال کار نمی افتد. وقتی بدنه تیم ملی قوی باشد البته این در سال های آینده به ما کمک می کند. زمانی که در سال 86 فدراسیون را تحویل گرفتیم، تیم ملی ضعیفی داشتیم و لژیونرهای ایرانی کمی در اروپا فعالیت می کردند.

کفاشیان گفت: در ابتدا حتی به جام جهانی هم نمی رفتیم اما بعد از اینکه لژیونرهای فوتبالی ما زیاد شدند حمایت شد و توانستیم در سه دوره به جام جهانی صعود کنیم. ما نباید گول این تیم را بخوریم، باید پایه ها را تقویت کنیم و به همکاری با آنها ادامه دهیم و باشگاه ها نیز باید در بحث پایه های تقویت تیم ملی و حضور لژیونرهای ایرانی در اروپا کمک و پیگیری کنند. سالهای آینده برای بیمه

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی کشورمان چگونه و با چه برنامه ای به دور دوم جام جهانی راه پیدا می کند، گفت: ممکن است ببینید در دو دوره آخر جام جهانی بازی های قابل قبولی انجام دادیم. پرتغال، آرژانتین و اسپانیا را عصبانی کردیم و تا دقیقه 90 بازی قابل قبولی مقابل آرژانتین داشتیم، این تیم خوشایند نیست پس توانایی صعود را دارد. با توجه به اینکه تیم ملی کشورمان خیلی زود به جام جهانی صعود کرد، اگر این تیم را تقویت کنیم و به دیدارهای تدارکاتی خوبی برای آن فکر کنیم، قطعا می توانیم به جام جهانی صعود کنیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اصلاح ماده 1 اساسنامه فدراسیون که قرار است به زودی به فیفا ارسال شود، گفت: 100 بار در این باره توضیح داده ام. مسئولان کشور ما که بر قوانین و اساسنامه نظارت دارند معتقدند مجلس باید درست باشد. من نمی دانم چه اتفاقی افتاده و آیا این وضعیت به مجلس فرستاده شده یا نه، اما به هر حال باید فیفا را متقاعد کنیم که فدراسیون فوتبال وابسته به دولت نیست و یک فدراسیون مستقل است.

وی در خصوص اینکه عزیزی هادم دیروز گفته بود زمان زیادی باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: بستگی دارد چه مکاتباتی با فیفا انجام شده باشد. نمی دانم دقیقاً چه کاری انجام شده است، اما فرصتی که فیفا نزدیک به یک سال است و اساسنامه اصلاح شده باید به فیفا برسد. این نهاد می خواهد قانع شود، از مسائل داخلی ما خبر ندارند، اما گفتند خانم ها باید به ورزشگاه بیایند که این اتفاق در بازی روز پنجشنبه افتاد و حالا باید به اساسنامه قانع شوند وگرنه ما داریم. چالش ها و مسائل.

دیدگاهتان را بنویسید