کلاس قهرمانی کشور بالا بود/ قاسم پور باید وزنش را تغییر دهد

ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: 1301/10/30
کد خبر: 1923400

تحلیل مسابقه توسط قهرمان سابق کشتی جهان و المپیک؛

مربی تیم کشتی فرنگی استان البرز گفت: کامران قاسم پور برای حضور در المپیک باید وزن خود را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رضایی مربی کشتی آزاد در حاشیه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور گفت: مسابقات قهرمانی کشور در ابتدا به صورت انتخابی تیم ملی بود که از هر استان چند تیم حضور داشتند و به همین دلیل مسابقات برگزار شد. در بالاترین سطح برگزار شد و با توجه به آمادگی شاهد حضور کشتی گیران در مسابقات بسیار سخت بودیم. کشتی گیرانی که در این مسابقات شرکت کردند آمادگی بسیار خوبی داشتند، مسابقات قهرمانی جمهوری واقعا در سطح بسیار بالایی برگزار شد که نشان دهنده وضعیت کشتی در کشور است.

وی افزود: از آنجایی که این دوره از مسابقات بسیار حساس است، شگفتی های زیادی دارد و امسال شاهد شکست کشتی گیرانی که در دوره قبل قهرمان شده بودند، مقابل حریفان خود شکست خوردند. در این مسابقات شاهد بودیم که کشتی گیران جوان گمنام به میدان آمدند و درخشیدند. امیدوارم مراحل بعدی این مسابقات نیز به همین منوال پیش برود و این انگیزه خوبی برای حضور کشتی گیران در مسابقات منطقه ای و کشوری باشد.

مربی تیم کشتی استان البرز همچنین گفت: ما یکی از مشکلات را در این زمینه داریم و آن این است که کشتی گیر می تواند بدون مجوز هیئت استان حرکت کند و به نمایندگی از استانی که ضعیف است در مسابقات کشوری شرکت کند. مبارزه با برنامه ریزی تداخل دارد. این مشکل در درازمدت کیفیت حمل و نقل در استان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

رضایی درباره کشتی گیران سنگین وزن کشتی آزاد گفت: در این چند سال سطح کشتی آزاد را اینگونه دیدم، در این مسابقات قهرمانی کشور 4 یا 5 کشتی گیر داریم که جزو بهترین ها هستند و مدال های جهانی دارند. مهم نیست این رقابت ها چقدر نزدیک باشد، کشتی گیر که به عنوان بهترین انتخاب می شود، شانس مستقیمی برای کسب مدال طلای جهان دارد. امیدوارم در کیلوگرم های باقیمانده هم این اتفاق بیفتد تا 5.4 کشتی گیر داشته باشیم تا همه بتوانند رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

و افزود: اگر مسابقات قهرمانی کشور را تماشا کرده باشید، خواهید فهمید که کشتی ها چقدر به یکدیگر نزدیک هستند. امیررضا معصومی روز گذشته کشتی خود را رها کرد اما در دقایق پایانی موفق شد ورق را برگرداند و نتیجه را به نفع خود رقم بزند. این نشان می دهد که مسابقات چقدر شدید و حساس هستند.

مربی تیم کشتی استان البرز درباره تیم این استان گفت: تیم ما که از البرز شرکت کرده بود بسیار جوان بود و تجربه چندانی نداشت و در کشتی خوبی پیروز شدند. آنها قطعا جنگنده های امیدوار کننده ای هستند و می توانند در آینده حرفی برای گفتن داشته باشند. چند کشتی گیر البرزی از تیم جوانان هستند و تا چند هفته دیگر باید در مسابقات انتخابی جوانان شرکت کنند. البرز یکی از استان های ریشه دار در کشتی است که توانسته در رده های مختلف عملکرد خوبی داشته باشد و استعدادهای خوبی در این استان وجود دارد که در آینده می توان آنها را به نمایش گذاشت.

رضایی در خصوص تغییر وزن کامران قاسم پور با توجه به وزن 92 کیلوگرم غیرالمپیکی گفت: با توجه به اینکه امسال سال انتخابی المپیک است، کامران قاسم پور باید تکلیف خود را روشن کند چرا که 92 کیلوگرم المپیکی نیست. اگر بخواهد مبارزه کند، باید یا تا وزن 86 کیلوگرم مبارزه کند یا تا 97 کیلوگرم. این واقعیتی است که او با آن مواجه است. این کار باید انجام شود و صرف نظر از نتیجه، باید در زمینه های مختلف آزمایش شود. فکر می‌کنم برای این اتفاق در جام جهانی کمی زود بود. ما باید این کار را برای کاسیم پور از یک تورنمنت شروع می کردیم تا فرصت های مناسبی برای آماده سازی او برای رقابت با رقبایمان داشته باشیم. این باعث شد که قاسم پور نیاز به حفظ روانی داشته باشد.

در نهایت گفت: این نظر شخصی من است و کادر فنی تصمیم نهایی را می گیرد. کادر فنی در جام جهانی حضور داشتند و شاید در آن زمان نظرشان این بود که کاسیم پور در وزن 97 کیلوگرم مبارزه کند. شکی نیست که کامران قاسم پور نیاز به تغییر وزن دارد زیرا برای حضور در المپیک نیاز به افزایش یک وزنه دارد. اما باز هم تاکید می کنم که باید پله پله برای او اتفاق بیفتد، باید در افزایش وزن از لحاظ فنی پیشرفت کند تا بتواند با کشتی گیران هم وزن در سطح اول جهان رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید