کمبود پهنای باند دلیل قطع موقت سیستم تخصیص یکپارچه خودرو است.


زمان: 13:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839764

مدیرکل خدمات صنعتی وزارت صمت با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه یکپارچه توزیع خودرو در حال انجام است و سامانه قطع نمی شود، گفت: در صورت وجود مشکل مقطعی در سامانه، این مشکل وجود دارد. به دلیل کمبود پهنای باند.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام در سامانه یکپارچه توزیع خودرو از روز گذشته یک هفته دیگر آغاز شده و امروز این سامانه دومین روز کاری خود را پشت سر می گذارد.

هدف وزارت صمت راه اندازی این سامانه، یکپارچه سازی عرضه خودرو در کشور و توزیع عادلانه است.

به گفته منطقی، با توجه به تجمیع ظرفیت عرضه خودروسازان در هر فصل، امکان تحویل 200 تا 300 هزار دستگاه خودرو به متقاضیان وجود دارد و در صورت افزایش تقاضا، در پایان دوره قرعه کشی انجام می شود. مرحله ثبت نام

سامانه یکپارچه توزیع خودرو که از روز گذشته آغاز به کار کرده، امروز با مشکل مواجه شده است و تعدادی از متقاضیان خرید و ثبت نام خودرو در این سامانه در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند که طی دو روز گذشته علیرغم تلاش های متعدد برای ثبت نام، ثبت نام در این سامانه ناموفق بوده است. سیستم.

در خصوص ثبت نام برای خرید خودرو از طریق این سامانه، هر فرد باید 7 مرحله را تا تایید نهایی طی کند که برخی از کاربران به فارس می گویند که در مراحل مختلف با خطا مواجه شده و موفق به ثبت نام نهایی نشده اند، حتی برخی عنوان کرده اند که آنها 7 مرحله را پشت سر گذاشته بودند، اما در هنگام ثبت نام نهایی سامانه خطایی اعلام شد و در نتیجه موفق به ثبت نام نشدند.

در همین راستا عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل خدمات صنعت وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص آخرین وضعیت سامانه یکپارچه توزیع خودرو اظهار داشت: وضعیت سامانه یکپارچه توزیع خودرو را رصد می کنم. سیستم و من با هیچ مشکلی در سیستم برخورد نکردم.

به گفته مدیرکل دفتر صنعت وزارت صنعت، معدن و تجارت، البته حدود دو ساعت پیش سیگنال هایی دریافت کردیم مبنی بر اینکه برخی از افراد به دلیل مشکلاتی که به دلیل تعداد زیاد کاربران برای ثبت نام وارد می شوند، نمی توانند ثبت نام کنند. .

وی افزود: این مشکل قطعا مقطعی است و ربطی به سیستم ندارد اما به دلیل ظرفیت زیرساخت اینترنت و کمبود پهنای باند است و سیستم مشکلی ندارد.

توکلی لاهیجانی با اشاره به اینکه تعداد ثبت نام کنندگان در حال افزایش است، گفت: این نشان می دهد که سامانه کار نمی کند و متوقف شده است و ثبت نام در حال انجام است، بنابراین اگر تاکنون با استناد به سامانه موفق به ثبت نام نشده باشد، قطعاً قادر خواهید بود. جهت ثبت نام در لینک های زیر این سامانه

وی افزود: این سامانه جدید نیست و خودروسازان قبلاً از متقاضیان خرید از طریق این سامانه ثبت نام کرده اند.

توکلی لاهیجانی در پاسخ به این سوال که در گذشته نیز چنین مشکلاتی برای ثبت نام وجود داشته است، به نظر شما دلایل این مشکلات چیست؟ وی گفت: این مشکلات بستگی به مکانیزم ثبت نام دارد، چرا که در گذشته زمان ثبت نام در نتیجه قرعه کشی موثر بود، بنابراین تمامی متقاضیان در همان ساعات اولیه ثبت نام به سامانه مراجعه می کردند، بنابراین به دلیل نبود زیرساخت ها سیستم مشکل داشت..

وی افزود: با توجه به فرصت باقیمانده مردم با آرامش ثبت نام کنند چرا که بیشترین مراجعه به سامانه ثبت نام در سه روز اول خواهد بود و در روزهای اخیر تعداد درخواست ها کاهش می یابد. “

مدیرکل خدمات صنعتی وزارت صمت در پاسخ به این سوال که آیا زمان ثبت نام قابل تمدید است؟ وی گفت: نیازی به تمدید مهلت ثبت نام نیست زیرا همانطور که گفتم اکثر خریداران خودرو در روزهای اول به سامانه مراجعه می کنند و در روزهای پایانی ثبت نام در سامانه بسیار کاهش می یابد.

روز گذشته منوچهر منطقی معاون وزیر صمت نیز درباره علت اختلال در سیستم یکپارچه توزیع خودرو گفت: هر سیستم جدیدی که شروع به کار کند ممکن است مختل شود و این مشکلات معمولا بین 48 تا 72 ساعت برطرف می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید