کمک به آسیب دیدگان سیل ارتش؛ از 21 پرواز، بازگشایی مسیر مواصلاتی 330 روستا و پخت هزار پرس غذا در جنوب کرمان.

ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802844

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب شرق کشور تصریح کرد؛

امیر گلمالیان گفت: با توجه به اینکه حدود 330 روستا در محاصره سیل قرار داشتند، 90 درصد این راه ها با تجمع تجهیزات مهندسی در کمپ بازگشایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ دوم گلامالیان در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: جنوب استان کرمان قرارگاه منطقه ای بلافصل جنوب شرق ارتش با تجهیزات کامل مهندسی رزمی با ده ها دستگاه سیل زده در جنوب استان کرمان قرار دارد. دستگاه های مورد نیاز برای بازکردن راه های زمینی مسدود شده و همچنین خرابه های رودخانه از جمله بولدوزر، نردبان، بیل مکانیکی، خودروهای مایلر، گریدر، همه با آمار کاملی از منطقه سیلاب جنوب کرمان ارسال کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 330 روستا در محاصره سیل قرار داشتند، 90 درصد این راه ها با تجمع تجهیزات مهندسی در کمپ بازگشایی شد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوب شرق کشور همچنین درباره این حملات هوایی گفت: با توجه به مسدود شدن جاده ها، تمامی کمک های هوایی تا جایی که هوا اجازه می داد با کمک بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

وی درباره پخت نان و آشپزی برای مردم سیل زده گفت: تا به امروز حدود 6 هزار پرس غذای گرم و حدود 70 هزار نان با استفاده از نانوایی ها و آشپزخانه های سیار بین عزیزان توزیع کرده ایم.

گلم علیان گفت: عمده فعالیت ما در منطقه جنوب کرمان بحث بالگرد بود که تاکنون حدود 21 پرواز با بالگرد در منطقه سیل زده انجام شده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوب شرق کشور گفت: نیروی زمینی ارتش جنوب استان سیستان و بلوچستان را به دلیل مشکلاتی که در منطقه دلگان و گلمرتی وجود نداشت هدف قرار ندادند، امکان دسترسی به زمین وجود داشت. از امکانات ارتش برای جابجایی مردم و مواد غذایی استفاده می شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید