کنایه شدید به دراگان اسکوچیچ. پیشکسوت استقلالی سرمربی تیم ملی را شستشو داد و سیلی زد

کنایه شدید به دراگان اسکوچیچ.  پیشکسوت استقلالی سرمربی تیم ملی را شستشو داد و سیلی زد

علیرضا اکبرپور، هافبک سابق تیم ملی و هجومی استقلال از عملکرد ملی پوشان در دیدار مقابل لبنان و شرایط مربیگری این تیم در حضور دراگان اسکوچیچ و آینده این تیم در جام جهانی می گوید.

تیم ملی موفق شد با دو گل لبنان را شکست دهد. در مورد این بازی چه فکر می کنی؟

با این همه لژیونر و بازیکن خوب، اگر لبنان را نگیریم، نمی گیریم! با این بازی که از تیم ملی دیدیم مشخص شد که بازیکنان تیم ملی در زمین هر کاری از دستشان بر می آید انجام می دهند.

تو چی میگفتی

یعنی از تیم ملی چیز تاکتیکی خاصی ندیدیم.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

حرکت و تاکتیک خاصی نداریم که بگوییم مربی در دپارتمان خاصی موثر بوده است. تیم ملی لبنان واقعا ضعیف بود. آنها حتی نتوانستند چندین پاس متوالی را پاس کنند و به محض اینکه توپ به دست آنها افتاد دوباره به ما دادند، یعنی گل بزنیم. همه تیم های گروه ایران ضعیف بودند و شاید فقط کره جنوبی در آن گروه متفاوت بود، اما ما البته رفتیم و آنجا هم به آن تیم باختیم! در بازی اول به سختی به تساوی رسیدیم.

تیم ملی در این دیدار چهره برجسته ای داشت؟

علیرضا جهانبخش و سردار آزمون بهترین های تیم ملی ایران در این دیدار بودند و هر دو توانستند گلزنی کنند و مثمر ثمر باشند. این به دلیل ضعف شدید خط دفاعی تیم لبنان است. شما می توانید بیش از 4 گل برای این تیم به ثمر برسانید. با دیدن این دیدار یاد بازی استقلال و هومنمان لبنان افتادم. در بازی برگشت 15 گل زدیم (7 گل در تهران و 8 گل در لبنان). این تیم ملی من را دقیقاً یاد همان تیم انداخت. لبنان تیم بسیار ضعیفی بود. البته انگیزه هم مهم است. شاید چون ما صعود کردیم بچه های تیم ملی تلاش نکردند بیشتر گل بزنند. اما در کل شور و نشاطی در بین ملی پوشان وجود نداشت و تا حدودی همه گیج بودند. اگر قربانی چاشنی بازی ملی بود قطعا بیشتر از این گل می زدیم.

با این شرایط و چه تیم ملی در جام جهانی چه نتایجی در انتظار تیم ملی است؟

ما سخت کار خواهیم کرد. اگر بخواهیم با این مربی این راه را برویم قطعا کار سختی پیش رو خواهیم داشت. تیم ملی باید مربی توانمندی داشته باشد تا بتواند خواسته های خود را در تیم برآورده کند. کسی که بتواند شهرت داشته باشد. در جام جهانی قبلی شکست خوردیم اما با افتخار شکست خوردیم. رفتیم و با پرتغال مساوی کردیم و مراکش را شکست دادیم. جام جهانی قبلی را با یک گل به آرژانتین باختیم. به نظر من کادر فنی تیم ملی باید تغییر کند. این نظر شخصی من است و ممکن است اشتباه باشد اما این ضربه برای تیم ملی فوتبال ایران با این بازیکنان خیلی کوچک است. این تیم ملی هم بدون سرمربی صعود کرد.

اما به نظر می رسد ارتباط خوبی بین تیم ملی و اسکوچیچ وجود دارد. عکس های منتشر شده از اردوی تیم ملی این صمیمیت را نشان نمی دهد؟

صمیمیت و مهربانی مهم است، اما مربیگری عناصری دارد که باید بین مربی و بازیکن حفظ شود. اینکه بازیکن بالاتر از سرمربی تیم ملی قرار بگیرد می تواند در لحظات سخت و حساس مسابقه به هر دو طرف کمک کند. جایی که مربی باید به بازیکن ضربه بزند، دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد. بازیکنان حتی می توانند با هم دعوا و دعوا کنند و در این لحظات سرمربی نمی تواند قاطعیت نشان دهد.

نظر شما در مورد اسکوچیچ چیست؟

هدایت سرمربی تیم ملی برای راهیابی این تیم به جام جهانی کافی نیست. همه این را می فهمند. به خصوص در بازی مقابل کره جنوبی کاملاً مشخص شد. چون حداقل می توانستیم با این بازیکنان در سئول یک تساوی کسب کنیم تا آخر هفته با خیال راحت برویم. اما ما هم نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید