کنایه محسن هاشمی به دولت رئیسی با الهام از خاطرات پدرش

کنایه محسن هاشمی به دولت رئیسی با الهام از خاطرات پدرش
محسن هاشمی فرزند ارشد مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی یادداشتی در روزنامه اعتماد منتشر کرد.

در این یادداشت آمده است:

مشغول آماده کردن سوابق و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال 1387 برای چاپ در سالهای آینده بودم که موضوع مهمی توجهم را جلب کرد.

از این رو در اینترنت کلمه تول الامل را جستجو کردم و خطبه او را مرور کردم و آن را با وضعیت کنونی کشور مقایسه کردم. آرزوهای دراز مدت و آرزوهای دراز مدت از رذایل اخلاقی شمرده می شود که انسان و جامعه را به انواع گناهان مبتلا می کند و از خدا دور می کند و به شیطان نزدیک می کند و عواقب خطرناکی به دنبال دارد.

امید و آرزو راز حرکت و تلاش انسان است و زمین دل انسان را زنده نگه می دارد، اما اگر از حد فراتر رود سیل می شود و همه چیز را ویران می کند و با خود می برد و سرانجام انسان را در ظلم و ستم غرق می کند و گناه و حتی جنایت. . خواسته های ناخوشایند به دلبستگی هایی گفته می شود که در درجه اول ذهنی، غیر معقول، کودکانه و بعید است که به آنها دست پیدا کنند.

اگر آرزو به آرزوی طولانی و طولانی تبدیل شود، مایه انحراف و ناراحتی است و مانند آب باران است که اگر از حد خارج شود، موجب غرق شدن و نابودی می شود. بنابراین، اگر فردی، سازمان یا دولتی در مسیر خود به دنبال آرزویی بلندمدت باشد و آرزویی بالاتر از امکانات، توانایی ها و واقعیت داشته باشد و به هر قیمتی و به هر وسیله ای بر رسیدن به آن اصرار داشته باشد، ناچار به شکستن مرزها می شود. و برای رسیدن به خواسته خود به هر وسیله ای متوسل می شود و طبیعی است که نمی تواند از حکم دین و عقل و قانون در چارچوب قانون و شرع و دین و عقل پیروی کند و در نتیجه اعمال او چنین تلقی شود. زشت و ناخوشایند توسط دیگران

یکی از علل رویاهای دور و دراز ناآگاهی و ناآگاهی از واقعیت اطراف و جهان است و آثار و عواقب خواب های طولانی انجام گناه و قساوت قلب و زندگی پر از رنج است، زیرا خواب ها طولانی تر می شوند. هر چه نیاز به آمادگی بیشتر است و از این رو درک حقایق محروم می شود و جامعه دچار کفر می شود و از این رو عواقب شومی در دنیا و آخرت به دنبال دارد.

سازمان ها و دولت ها برای مقابله با مشکلات درازمدت و آرزوهای بلندمدت مردم و سازمان ها باید خود را دقیق تر بشناسند و بدانند که موجوداتی آسیب پذیر هستند و با دقت بیشتری آن را مطالعه کنند و در نهایت با واقع بینی و برنامه ریزی بر اساس واقعیت ها. فرصت ها، استعدادها و نه بر اساس اساس تخیل باید به رویاها بازگشت. متأسفانه از نظر دولت سیزدهم تحت فشار است و سیاست ها و روش هایی به اقتضای تول علملین اتخاذ شده است، اگر خدای ناکرده خود را از این مسیر برای اداره کشور کنار نزند، همراهی می شود. با سرنوشت مورد انتظار تول علملین. سخنان رئیس جمهور در دفاع از بودجه 1402 با وعده های کوتاه مدت خود تیترهای تشویقی رادیو و روزنامه ها را به خود اختصاص داد و منتقدان به دلیل کاهش ارزش ارز، طلا، مسکن و خودرو مورد انتقاد قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید