کیروش از من برای حضور در ایران دعوت کرد / اسکوچیچ بهتر از ویلموتس و کیروش بود / رضایان یک سلبریتی بود; به عنوان یک مسلمان!


ساعت: 08:45
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877437

قهرمانی بدون شکست لیگ برتر در این فصل قطعا یک نتیجه درخشان است.

سرمربی تیم ملی فوتبال عمان گفت: دراگان اسکوچیچ مربی بهتری نسبت به کیروش و ویلموتس است و این را با نتایج خود در دوره سختی نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ من افتخار می کنم که سرمربی تیم ملی عمان هستم. چرا که فدراسیون فوتبال این کشور شرایط بسیار خوبی را برای ما و دستیارانمان فراهم کرده و از ما حمایت کرده است. به دلیل اپیدمی تاج شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم اما شرایط در تیم ملی خوب بود. فدراسیون عمان شرایط خوبی برای استفاده از بازیکنان و همچنین برگزاری اردوهای خوب قبل از بازی اول برای ما فراهم کرد.

وی گفت: ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی خوب بازی کردیم زیرا نه تنها ژاپن، عربستان و استرالیا، بلکه چین نیز شرایط بهتری نسبت به ما در رده بندی فیفا داشتند. با همه این مشکلات نتایج خیلی خوبی گرفتیم و تنها یک امتیاز کمتر از استرالیا که در پلی آف جام جهانی بود. ما رویایی را برای خود ترسیم کردیم که به تلاش برای رسیدن به آن نزدیک بودیم. فدراسیون هم حمایت خوبی از من داشت. او درخواست برنامه بلندمدت و میان مدت کرد و قراردادم را 2 سال دیگر تمدید کرد. چشم انداز ما جام ملت های آسیا است.

ایوانکوویچ خطاب به تیم ملی فوتبال ایران گفت: در سال 2011 زمانی که کارلوس کی روش قصد ورود به فوتبال ایران را داشت نظر من را پرسید و گفت فوتبال ایران ظرفیت فنی زیادی دارد، بازیکنانی که عاشق کار هستند و کیفیت خوبی دارند. حالا بعد از گذشت 15 سال، 15 بازیکن ایرانی در خارج از کشور بازی می کنند که برخی از آنها در لیگ های معتبر اروپایی حضور دارند. این نشان می دهد که فوتبال ایران با دیگر کشورهای آسیایی متفاوت است. او با من تماس گرفت و به او توصیه کردم که این کار را بپذیرد زیرا بازیکنان ایرانی عاشق کار هستند.

او گفت: ما همچنان در تماس بودیم تا اینکه شرایط به گونه ای شد که مجبور شدم از بازیکنانم و باشگاهم حمایت کنم. این را بارها گفته ام؛ وقتی در ایران مربی هستم و برای یک باشگاه کار می کنم، وظیفه من حمایت از بازیکنانم است و باید آنها را به بهترین شکل تربیت کنم و برای آینده آماده کنم. کیروش راه خودش را رفت و من جای دیگری کار می کنم. ما دیگر در تماس نیستیم. نظر من این است که تیم ملی در آن زمان با کیفیت بازیکنان می توانست عملکرد بهتری داشته باشد. من به ایران نیامده ام که با کسی بجنگم. آمدم کار کنم و پتانسیلم را توسعه دهم.

برانکو در خصوص گروه ایران در جام جهانی فوتبال 2022 قطر گفت: شاید 20 تا 30 سال پیش تیم هایی در جام جهانی بودند که ضعیف به حساب می آمدند اما الان هر تیمی بازیکنان خوبی دارد. ممکن است کسی متوجه شود که ولز تیم خوبی نیست. درست است که ولز برزیل نیست اما گرت بیل را در تیم خود دارد که چند سال پیش آن را 100 میلیون یورو خرید. من هم از آمریکا مثال می زنم که مراکش را به راحتی شکست داد. انگلستان نیز نیازی به تعریف ندارد. ایران شانس صعود دارد و ممکن است به مرحله بعد برسد اما نباید فکر کنیم که صعود می کند. در گروه ایران نیروها تقریباً برابر است و تعادل در گروه بر این تیم حاکم است. از همه مهمتر ایران یک تیم است. اگر روحیه تیمی ایجاد شود همه چیز ممکن است. تیم ملی ایران در هر زمینه ای بازیکنان باکیفیتی دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال عمان در حمایت از دراگان اسکوچیچ گفت: وقتی به عنوان سرمربی یک تیم ملی انتخاب می شوید طبیعی است که برخی مخالف این حضور هستند. همه به نام هایی مانند گواردیولا و مورینیو فکر می کنند، اما اجازه دهید بگویم که اسکوچیچ مربی بهتری از کیروس و ویلموتس است و این را با نتایج خود در شرایط سخت نشان داد. اگر در مقابل بحرین و عراق کمی مشکل داشت، ممکن بود به اینجا نمی رسید. اسکوچیچ نشان داده است که می تواند در مدت زمان کوتاه و محدود تیم خوبی بسازد. او سال ها در ایران کار کرده و بازیکنان و محیط را می شناسد.

وی با تاکید بر تبدیل تیم فوتبال به پرسپولیس برای قهرمانی خاطرنشان کرد: زمانی که در باشگاه شروع به کار کردم مربی تیم ملی هم بودم و در آن زمان با بازیکنان مختلفی مانند شوکر و پروشینسکی کار می کردم. در آنجا یاد گرفتم که بازیکن باکیفیت بودن به چه معناست و انتخاب بازیکن برای یک تیم بزرگ به چه معناست. نکته دوم، فلسفه سخت کوشی است; بیشتر تمرینات ما 2 ساعت طول کشید و بازیکنان هم قبول کردند. تمرکز من فقط روی 11 بازیکن کلیدی نبود، بلکه روی کل تیم بود و به همه اعتماد به نفس دادم. مثلاً پنجره نقل و انتقالات بسته شد، اما در همان سال هم لیگ را بردیم و هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم و از طرفی هم جام حذفی را بعد از آن به دست آوردیم. چون ما آماده جنگ بودیم. بازیکنان من رویکرد تهاجمی و میل به پیروزی داشتند و می خواستند افتخار کنند. حمایت مدیران را هم داشتیم، تاکید کردیم تیم مهمتر از مربی یا بازیکن است.

ایوانکوویچ در این باره گفت: فلسفه کار در پرسپولیس همیشه باید رفتن و قهرمانی در جام حذفی باشد. برای همین میگن ارتش سرخ با هوادار 40 میلیونی! انتظار می رود که او هم جام حذفی و هم بازی را ببرد. بنابراین با 2 مهاجم بازی کردیم و به دنبال یک بازیکن خلاق بودیم. من 5 سال در پرسپولیس و 10 سال در ایران بودم و این مدت را در کنار باشگاه و مردم گذراندم و این در دلم می ماند. من همیشه طرفدار پرسپولیس بودم. اینطور نیست که تیم به خاطر ترک من سقوط کند. برعکس. من افتخار می کنم که بخشی از این موفقیت بودم و از کار با این بازیکنان لذت بردم.

این مربی کروات افزود: انتقاد از مربیان پرسپولیس بعد از من طبیعی است و مربوط به پرسپولیس نیست. هر وقت فرصت پیدا می کردم مسابقات و مسابقات را تماشا می کردم. بازی دربی، بازی با سپاهان و همچنین عسل رفسنج چون دو بازیکن من آنجا بودند. باید به استقلال برای برد بدون باخت تبریک بگویم. من هم به دنبال ثبت این مسائل نیستم، اما دستاورد را نباید نادیده گرفت.

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس به این تیم اذعان کرد: اگر بخواهم از زمانی که در پرسپولیس بودم تنها یک بازیکن را انتخاب کنم، نمی خواهم در مورد بازیکنان انفرادی صحبت کنم. مثلا بگو طارمی، بعد احمد به ذهن می آید و بعد سید جلال. اگر قرار بود بازیکنی برای تیم من مشکل ایجاد کند، او را از تیم حذف می کردم. رابطه من با بازیکن خوب بود و همیشه بر احترام در تیم تاکید داشتم. مثلاً وقتی مقابل الجزیره بازی می کردیم و باید می بردیم، 100 هوادار نام محسن مسلمان را فریاد می زدند، اما من شایان مصلح را به زمین فرستادم.

او گفت: «همه دوست داشتند مسلمان بیاید، اما من به عنوان مهاجم شایان بازی کردم. او هم توپ را به سید پاس داد و او هم گل زد و بازی را بردیم. سپس از بازی حذف شد. وقتی با بازیکنی مشکل دارم؛ میکشمش کنار و میگم من ازت چی میخوام؟ می خواهم او خوب کار کند و بخشی از تیم محسوب شود. می پرسم خیلی عجیب است؟ نمی خواستم بازیکن از برج میلاد پایین بیاید. من فقط چیزهای عادی در فوتبال می خواستم.

سرمربی و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان گفت و گو با برنامه فوتبال برتر، دیدگاه های خود را درباره اسامی پیشنهادی به شرح زیر ارائه کرد.

سیدجلال حسینی: یکی از مهم ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران، دست راست من در پرسپولیس. او بسیار حرفه ای بود و به من کمک کرد و من را شگفت زده کرد. من خوش شانس بودم که او را به عنوان بازیکن و کاپیتان داشتم.

یحیی گل محمدی: او بازیکن من در تیم ملی بود. می توان یک چشم انداز خوب برای او ابداع کرد و دوران مربیگری خوب و طولانی را خواهد داشت. تنها اشتباه او در نیمه نهایی جام ملت های 2004 بود.

رامین رضاییان: شاید او هم سلبریتی بود. به عنوان یک مسلمان. این دو بازیکنی هستند که نمی خواهند تغییر کنند و روی مسائل فوتبال تمرکز نمی کنند. او حرفه خوبی داشت. او در جام جهانی بازی کرد اما هر مربی دیدگاه خودش را دارد.

کریم باقری: یکی از مشهورترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران. او بازیکن من در تیم ملی بود و شاید تنها اشتباهش این بود که خیلی زود از تیم ملی رفت و من به کار در پرسپولیس افتخار کردم. او برای ما بسیار مفید بود. او رفتار انسانی دارد. او به هیچ وجه اجازه ایجاد مشکل به بازیکن را نداد. تصمیم اسکوچیچ برای استفاده از کریم باقری نیز تصمیم عاقلانه ای بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید