کیف اصلی پوتین چیست و محتویات آن چیست؟

کیف اصلی پوتین چیست و محتویات آن چیست؟

روهر نه : ولادیمیر پوتین پس از مدت ها عدم حضور در انظار بالاخره در مراسم تشییع جنازه یکی از نزدیک ترین نظریه پردازان خود در مسکو شرکت کرد، در حالی که یکی از افسران همکارش کیسه ای به نام کیسه هسته ای پوتین در دست داشت.

در سفر پوتین، به دلیل ترس رئیس جمهور روسیه از ترور، محل دفن از اطلاعات غیر رسمی خالی شد. در حالی که پوتین به تابوت یک سیاستمدار ناسیونالیست راست افراطی به نام ولادیمیر ژیرینوفسکی ادای احترام می کند، کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان از عزاداران خالی شده است. در کنار پوتین مردی کت و شلوار بود که ظاهرا کیسه اتمی روسی در دست داشت.

حضور آشکار یک افسر ارشد نظامی با لباس های غیرنظامی با کیف دستی که در واقع کلید پرتاب موشک های راهبردی روسیه است، در زمان آشفتگی های جهانی، بسیاری را به ترس از قصد پوتین برای استفاده از سلاح های هسته ای رسانده است. نحوه حضور پوتین در مراسم تشییع جنازه یک سیاستمدار نزدیک به او نشان دهنده ترس عمیق او از ترور در میان اعتراضات به تهاجم اوکراین و البته بی اعتمادی حتی به حامیان سیاسی خود است که قبل و بعد از پوتین از کلیسا دیدن کردند. در مراسم تشییع جنازه ژیرینوفسکی برجسته شدند. زمانی که پوتین به جسد ژیرینوفسکی ادای احترام کرد، هیچ نگهبان مسلحی در نزدیکی تابوت او دیده نشد. این ممکن است نشان دهنده ترس قدیمی رئیس جمهور روسیه از داشتن یک سرخرگ کرونر باشد که بسیاری آن را تاییدی بر شایعات پوتین در مورد سرطان تیروئید می دانند.

.

0_PAY-ژیرینوفسکی-تدفین-ولادیمیر-پوتین-1-شرق2غرب-اخبار

0_PAY-ژیرینوفسکی-تدفین-دیمیتری-مدودف-3- east2west-news

0_PAY-ژیرینوفسکی-تدفین-ولادیمیر-پوتین-4-شرق2غرب-اخبار

0_مراسم یادبود-سیاستمدار-روس-ولادیمیر-ژیرینوفسکی-در-مسکو

با این حال، هنگامی که دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه در مراسم تشییع جنازه ژیرینوفسکی شرکت کرد، به عزاداران اجازه داده شد تا در کلیسای شلوغ باقی بمانند. ژیرینوفسکی یک سیاستمدار ملی گرای طرفدار پوتین بود که پیش از این حمله او به اوکراین را پیش بینی کرده بود. ظاهراً ژیرینوفسکی هنگام دریافت هشت واکسن عروق کرونر بر اثر بیماری عروق کرونر درگذشت و مدتی در بیمارستان بستری بود. کیسه هسته ای ولادیمیر پوتین که شباهت زیادی به کیسه هسته ای آمریکا معروف به “فوتبال” دارد، حاوی اطلاعات حیاتی برای دستور پرتاب موشک های استراتژیک است. عکسی که در سان منتشر شده، کیسه ای باز را نشان می دهد و ادعا می کند که محتویات کیسه هسته ای پوتین برای اولین بار در سال 2019 توسط یک شبکه روسی متعلق به وزارت دفاع روسیه به نام Zvezda کشف شد.

.

1

62229113_khi-isna-11-of-11-

62229114_khahi-isna-10-of-11-

رسانه های محلی روسیه ادعا می کنند که در واقع سه کیسه از این دست وجود دارد که هر کدام در دسترس بسیاری از مقامات ارشد فدراسیون روسیه است. همراهی کیسه هسته‌ای در مراسم تشییع جنازه یکی از دستیاران نزدیک پوتین پس از آن صورت می‌گیرد که رئیس‌جمهور روسیه در پی حمله به اوکراین به کشورش دستور آماده شدن برای سلاح‌های هسته‌ای را داد. روسیه بزرگترین زرادخانه تسلیحات هسته ای جهان را در اختیار دارد، از جمله نزدیک به 6000 کلاهک هسته ای، از جمله موشک هایی که می توانند قاره ایالات متحده را هدف قرار دهند. کیسه اتمی پوتین که دارای رمز عبور شخصی است معمولا 24 ساعت شبانه روز نگهبانی می شود و زرادخانه هسته ای مسکو را کنترل می کند.

این کیف توسط یک افسر بلندپایه حمل می شود که پوتین را همه جا همراهی می کند. این کیسه که در روسیه با نام چگت شناخته می شود، در اوایل دهه 1980 تولید شد و اولین بار در سال 2019 در معرض دید عموم قرار گرفت. دکمه اصلی داخل کیسه، که دکمه پرتاب موشک های هسته ای روسیه است، قرمز و سفید نیست. اطلاعات دیگری در مورد این کیسه هسته ای متعلق به کرملین در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید