گام دوم انقلاب، بنای معنوی کشور است / نترسیدن از دشمن; رمز پیروزی نظام اسلامی


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818651

سردار جعفری فرمانده سپاه بقیه الله الاعظم(عج) گام دوم انقلاب را بنای معنوی کشور دانست و گفت: معنای گام دوم انقلاب، ساختن جامعه انسانی است، فداکاری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سردار سرلشکر عزیز جعفری صبح پنجشنبه در یادواره شهدای بازار استان یزد در مسجد بیای خان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید انقلاب اسلامی شهید سلیمانی اظهار داشت: انقلاب و انقلاب توسعه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان به این امر پایان داد.

وی با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی و اهداف آن گفت: برای اولین بار در تاریخ اسلام انقلابی بر اساس قرآن کریم با محوریت ولایت فقیه و تفکر شیعی به وجود آمد. که ثمره آن جمهوری اسلامی است و این نظام بسیار مهم است. بنیانگذار گفت: اگر این جمهوری شکست بخورد، اسلام شکست می خورد.

جعفری با بیان اینکه امام خمینی (ره) سرنوشت اسلام را به سرنوشت جمهوری اسلامی گره می زند، افزود: این اعتقاد به این دلیل است که 1400 سال است ارتشی تشکیل شده است که به برخی از دستاوردها دست یافته است. اهداف اسلام…”.


دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول تاریخ اسلام بی نظیر بوده است

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) گفت: در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا به دستاوردهای زیادی دست یافته ایم که می توان گفت این دستاوردها حتی به دست نیامده است. در تاریخ اسلام، برای اهداف اسلامی اتفاق نیفتاده است، اگرچه کاستی هایی وجود دارد، اما کار انجام شده کم نیست و ما همچنان به آینده امیدواریم..

وی افزود: بدانید خون شهدا و خانواده های شهدا ضامن این هدف و پیشرفت انقلاب اسلامی بوده و برکت انقلاب اسلامی بوده و هستند..

جعفری با اشاره به تفسیر زیبای مقام معظم رهبری آیه «ولا تاجبان الدین قتلوا آمواتا» … از آنجایی که با بدن خود به اسلام خدمت کرده اند..

وی با اشاره به اینکه «با پروردگارم» معانی و نکات زیادی دارد، گفت: اینکه می گوییم معنویت جامعه ما به نام شهداست، به دلیل امکانات و عنایات الهی انقلاب، ناکارآمدی همه اینها است. اقدامات نظامی، ناکارآمدی توطئه «اما چگونگی تأثیر خون شهید و چگونگی دستیابی به نظام و اهداف نظام، نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد..


رشادت مردم ایران مرهون معنویتی است که شهدا به جامعه تزریق کرده اند

جعفری تصریح می‌کند: اینکه مردم ما از آمریکا و دشمنان آن نمی‌ترسند و وقتی شهید سلیمانی شهید می‌شود به دنبال انتقام خون شهید هستند، حتی اگر به قیمت جنگ تمام شود، ناشی از معنویت است. که شهدا برای جامعه می آورند.پس از شهادتش.«می کنند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: راز نفوذ شهدا پس از شهادت در جامعه این است که مردم از دشمن نترسند و اگر مردم از خود نترسند، فلسفه جمهوری اسلامی است که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.».

جعفری با بیان اینکه دشمن از هیچ کاری علیه نظام اسلامی ما دریغ نکرد، افزود: دشمن در شرایطی جنگ را به ما تحمیل کرده است که ایران یک طرف بود و تمام قدرت شرق و غرب یک طرف بود، اما ملت ایران در مقابل همه به تنهایی ایستاده است و فلسفه این ایستادگی و پایداری خون شهداست..

وی تاکید کرد: این استقامت و پایداری ناشی از اعتقاد مردم به این است که شهدا در حیات و در صورت لزوم در همه عرصه های محرومیت زدایی، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، تاج گذاری، تحمل تحریم ها و …. از اسلام حمایت می کنند. پس از شهادت دست از رسالت برنداشتند.

جعفری یادآور شد: در شرایطی که دشمن دائماً انقلاب و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را با ناتوی فرهنگی و ابزار رسانه‌ای بمباران می‌کند، نظام اسلامی به زور در حال پیشروی است و حتی ناامیدی دشمن آسیبی به مردم وارد نمی‌کند. تا جایی که جوانان این مرز و بوم برای دفاع از حرم و جلب رضایت فرماندهان برای اعزام به این مناطق گریه می کنند..

وی افزود: این فضای معنوی کشور و شرایطی که اکنون در آن قرار داریم به این دلیل است که شهدا در جامعه امید ایجاد می کنند..


صیانت از اسلام و ولایت؛ دغدغه اصلی شهدا

جعفری با تاکید بر اینکه باید قدردان خون شهدا باشیم و برای قدردانی باید سهم خود را برای رسیدن به اهداف و راه شهدا انجام دهیم، افزود: رسیدن به اهداف شهدا کار سختی نیست چرا که توصیه های آنان است. هدف و مراقبت دفاع از اسلام است.»، دفاع از ولایت و دفاع از کشور اسلامی است و اینها اهداف انقلاب است..

فرمانده سپاه بقیه الله الاعظم (عج) ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی اسلام ناب محمدی و عدل اسلامی بنا شده است و امروز دامنه انقلاب در منطقه و جهان در چارچوب انقلاب شناخته شده است. افول ایران اسلامی این آرزوی دشمن است.

وی گفت: اینکه امروز قدرت آمریکا ضعیف شده به دلیل وجود نظام اسلامی ایران و ایستادگی ملت ایران در برابر زورگویی های آمریکاست..


بهترین فرصت برای رسیدن به اهداف انقلاب بدست آمد

جعفری گفت: اکنون بهترین فرصت برای پیشرفت انقلاب اسلامی و موفقیت سایر اهداف انقلاب در منطقه است. در ابتدا شرق و غرب علیه ما متحد بودند و امروز شرق و غرب با هم در حال جنگ هستند و نمی توان آن را بی ارتباط با اهداف انقلاب و مقاومت مردم دانست، اما نکته اینجاست که نمی توانیم وارد کنیم. تحلیل سیاسی بین المللی معنوی.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: عوامل مادی بخش کوچکی از اتفاقات دنیاست و نقش عوامل معنوی را نمی توان دست کم گرفت اما مشکل ما این است که نمی توانیم عوامل معنوی را در تحلیل وارد کنیم. “.

جعفری تاکید کرد: همه باید از خداوند بخواهیم که گوش شنوایی به ما بدهد تا پیام های شهدا را که از جانب خداوند اجازه می دهد بشنویم تا بتوانیم شرایط منطقه و اسلام را به درستی تحلیل کنیم..

وی گفت: بزرگترین اعتقاد جامعه شیعه این است که ما منتظر منجی هستیم و انقلاب اسلامی و امام راحل با زدودن خرافات از این موضوع به ملت شیعه در ایران آموزش دادند که برای ظهور آماده شوند..

جعفری بیان کرد: دشمن با جنگ نرم و عملیات رسانه ای و شایعه سازی به دنبال تضعیف نظام اسلامی ماست و می خواهد نور خدا را در زمین خاموش کند، اما خداوند متعال خواست این نور را کامل کند و به نسل مؤمنان ارتقا دهد..


جامعه پذیری امروز نیاز اصلی کشور است

وی با بیان اینکه خداوند متعال از مومنان به آیات قرآن خواسته است که دین خدا را یاری کنند، افزود: امروز در کشور ما جنگ نیست، امنیت داریم اما به جامعه سازی نیاز داریم زیرا در مرحله دوم هستیم. گام انقلاب گام مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بودند و قدم دوم اسلامی سازی جامعه است و این تلاش تازه شروع شده است..

جعفری ادامه داد: معنای گام دوم انقلاب ساختن جامعه در مسیر اسلامی شدن با همین همت والای مردم است، راهی که شهدا برای رسیدن به آن جان خود را فدا کردند..

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله الاعظم (عج) گفت: گام دوم سازندگی کشور است نه ساخت و ساز فیزیکی، مادی و مدنی که در چهل سال اول اتفاق افتاد و سازندگی معنوی و فرهنگی. جامعه و اسلامی شدن جامعه و مرحله بعدی این تمدن نوین اسلامی است.

وی تاکید کرد: نقش ما این است که هر کدام از ما بتوانیم برای اسلامی شدن کشور هر کاری انجام دهیم و در این راستا باید کار جهادی را ملاک قرار دهیم و بدانیم که کار جهادی بدون تحمل مخالفان ممکن نیست چرا که به عنوان اپوزیسیون داخلی همچنین به این دلیل امکان پذیر است که کار جهادی دارای شرایطی است که شامل اخلاص، سخت کوشی و توانایی تحمل سخنان مخالفان می شود..

انتهای پیام//

دیدگاهتان را بنویسید