گاهی برای رسیدن به یک هدف بلندمدت باید هزینه بپردازیم / وقت آن است که به جوان ترها فرصت دهیم


ساعت: 17:27
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877894

رئیس فدراسیون والیبال گفت: همه تیم ها می خواهند با ترکیب های مختلف در رویدادهای مهم شرکت کنند و حالا وقت آن است که به جوان ترها فرصت بدهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال صبح امروز (چهارشنبه) وارد صوفیه شد و برای صرف ناهار به محل اقامت تیم ملی در هتل ویتوشا پارک رفت. وی درباره این دوره از رقابت های لیگ ملت ها گفت: کشورها برای آماده شدن برای جام جهانی و به طور قابل پیش بینی ضمن تماشای المپیک در این رقابت ها شرکت کرده اند. همه می خواهند با ترکیب های مختلف در این رویدادهای مهم شرکت کنند و اکنون وقت آن است که به جوان ترها فرصت دهیم. ما بعد از المپیک و مسابقات قهرمانی آسیا هم تغییرات بزرگی داشتیم و به تعدادی از بازیکنان جوان فرصت دادیم، اما متأسفانه برخی از همین بازیکنان به دلیل مصدومیتی که مشخص شد بازیکنان کلیدی ما بودند، تیم را از دست دادند.

رئیس فدراسیون والیبال افزود: طبیعتاً این مصدومیت ها و نبود کریمی غیر مرتبط و شایسته که از نسل جدید هستند و حضورشان به مسیر رو به رشد والیبال کمک کرده است، عملکرد تیم ما را تحت الشعاع قرار می دهد. البته برخی کشورهای دیگر نیز این تغییر نسل را انجام داده اند. برای مثال، بلغارستان با تجدید قوای تیمش و استفاده از فرصت میزبانی، به آینده نگاه می کند.

این داور با تاکید بر توقع بالای مردم از تیم ملی والیبال افزود: مردم والیبال را دوست دارند و به دنبال پیروزی برای تیم ملی خود هستند که این انتظار کاملاً درستی است، اما اگر آنها بازیکنان جوانی مانند کشورهای پیشرفته نبودند، گل می شد. این یک بازی بود، تیم بدون استرس و تنش کار خود را انجام داد. ما تاکنون پنج بازی انجام داده ایم، با دو برد و سه باخت و هفت بازی سخت دیگر در پیش داریم. بسیاری از آنها تحلیلی داشتند. محدوده برخی از این بازی ها، ما دوست داریم همه بازی ها را ببریم، اما باید دید که آیا همه امکانات موجود است یا خیر. در حال حاضر تیم سه بازیکن اصلی ندارد و باید به بازیکنان وقت بدهیم و تیم ملی بتواند تجربه کافی کسب کند.

وی درباره دلیل حضورش در تیم ملی والیبال تصریح کرد: برای ایجاد دلگرمی به تیم آمدم و این نمایش ها و مشوق ها از فشار روی تیم می کاهد. در چند روز اخیر انتقادات تند در فضای مجازی مطرح شده است. به هر حال مردم دوست دارند همه بازی ها را ببرند اما باید در نظر داشته باشیم که گاهی برای رسیدن به یک هدف بلندمدت باید هزینه پرداخت. آمدم به این بازیکنان که بچه والیبال ایران هستند بگویم مسیری که ما می رویم مهم است. هر بار که از جوانان حمایت کردیم و به آنها فرصت دادیم به نتایج بلندمدت رسیدیم. بازیکنان جوان ما نباید نگران نشان دادن توانایی های واقعی خود باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید