گردشگران خارجی یزد را دوست دارند


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913784

ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگران خارجی یزد را دوست دارند و از طرفداران قنات، توربین های بادی و بافت تاریخی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، عزت الله ضرغامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه همه مشکلات ما این است که نمی توانیم دین مردم را به زبان مردم ارائه کنیم، اظهار داشت: ما نمی توانیم دین مردم را به زبان مردم بیان کنیم گفت: ما نتوانستیم به جوان بیاموزیم با زبان خودش امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان امروزی به دنبال کلمات کوتاه و تاثیرگذار هستند افزود: عادت برخی از کارکنان ما به کندی کلام باعث شده که نتوانند با کودکان عصر دیجیتال ارتباط برقرار کنند.

ضرغامی ادامه داد: اگر آدم بلد است با جوانان ما حرف بزند ابتدا باید با آنها قدم بزند و بعد خواسته های آنها را بفهمد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: ما روی زبان جدید کار نکردیم، اما دشمن کار کرد و از آن سوء استفاده کرد به گونه ای که یک شبکه سعودی که در طول تاریخ هیچ توجهی به حقوق بشر نداشت، توانست بر ذهن برخی از نوجوانان و جوانان تأثیر می گذارد.

وی گفت: گردشگران خارجی یزد را دوست دارند و عاشق قنات، بادگیرها و بافت تاریخی و همچنین زندگی آرام ادیان مختلف هستند.

ضرگامی با اشاره به جذابیت معماری یزد و توجه به جنبه های جنسیتی معماری یزد گفت: حقوق زنان در بطن فرهنگ یزد و حتی در معماری آنها وجود دارد و خارجی هایی که به این شهر می روند متوجه این موضوع می شوند.

وی تصریح کرد: این مشکلات باعث شده بسیاری از کشورهایی که پروژه ایران هراسی را آغاز کرده اند از ورود گردشگران خود به ایران جلوگیری کنند زیرا می دانند که پروژه های آنها تحت تاثیر حضور آنها در ایران و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی قرار می گیرد. نقش آب را انجام می دهد.

استاندار یزد نیز در این جلسه گزارشی از برنامه های سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان یزد ارائه کرد و اظهار داشت: امروز از پروژه های گردشگری و صنایع دستی شهرستان های تفت و میبد بازدید خواهیم کرد.

آیت الله محمدرضا ناصری نیز در این دیدار با توجه به اتفاقات و اغتشاشات اخیر اظهار داشت: همه رسانه های دنیا در این اغتشاشات و حوادث علیه ایران فعال بوده اند اما اقدامات ما کاملاً منفعلانه بوده و مسئولان کشور توجهی نکرده اند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ارتباط مردمی در صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: باید از رفت و آمد افراد و گردشگران خارجی در ایران و یزد برای معرفی مناسب کشور و استان و معرفی خود استفاده کنیم. فرهنگ و هویت ما به جهانیان نشان ندهیم که جهان تصویری تاریک از ایران در ذهن خود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید