گروسی نمی تواند برای ایران ضرب الاجل تعیین کند/ ایران باید وارد مرحله آزمایش هسته ای شود


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855851

این کارشناس بین الملل گفت: اگرچه ساخت و استفاده از بمب اتمی از نظر جمهوری اسلامی ایران ممنوع است، اما آزمایش های هسته ای فرصتی برای اثبات توانمندی های ایران به غرب خواهد بود.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به اظهارات رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران 3 تا 4 هفته فرصت دارد و پس از این احتمال مرگ برجام قطعی است، گفت: وی در این زمینه تعیین تکلیف می کند.

وی با اشاره به اینکه مهلت یک ماهه هیات دولت برای سه مرکز مورد بحث آلودگی رادیواکتیو است، خاطرنشان کرد: ایران باید پاسخگوی منبع آلودگی باشد اما اینکه برجام بمیرد یا نه بستگی به تصمیم ایران دارد نه گروسی و آژانس بین المللی انرژی اتمی

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با بیان اینکه به نظر می رسد آمریکا راهبرد جدیدی را در پیش گرفته است که بازی خطرناکی خواهد بود، ادامه داد: راهبرد فشار بر جمهوری اسلامی ایران مانند قیچی است که یک سر آن آمریکا و … سر دیگر رژیم صهیونیستی است، تحریم ها و تهدیدها، رژیم صهیونیستی قصد ضربه زدن، کشتار و خرابکاری در ایران را دارد.

کنعان مقدم با بیان اینکه اگر ایران با شمشیر دولبه مقاومت کند، فشارها از کارآیی خود فراتر خواهد رفت، گفت: این فشار با رژیم صهیونیستی و آمریکا بسیار کمتر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پس از پایان ضرب الاجل 3 تا 4 هفته ای گروسی باید منتظر اتفاق جدیدی باشیم یا خیر، گفت: به نظر می رسد پس از این مدت وارد فاز جدیدی از مذاکرات با غرب خواهیم شد. آمریکا و اروپا بدون شک از مکانیسم ماشه بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت استفاده خواهند کرد، اما بدون شک هرگونه قطعنامه علیه ایران توسط چین و روسیه وتو خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ایران در صحنه بین المللی بازدارنده خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگرچه ساخت و استفاده از بمب اتمی از نظر جمهوری اسلامی ایران ممنوع است، اما آزمایش های هسته ای فرصتی برای توانمندی های ایران خواهد بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید