گسترش بی رویه دسترسی مردم به جامعه؛ ضعف سیستم نظارتی


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1891702

گسترش بی رویه حجاب در جامعه به قدری نگران کننده است که بسیاری از نهادها و مسئولان نگران جدایی خانواده ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه هستند که ضرورت برخورد جدی و سازش ناپذیر پلیس با موضوع حجاب را ایجاب می کند. در جامعه.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ مدت هاست در جامعه اسلامی کشور جایگاه حجاب و لباس و مدل های غربی و ضدفرهنگی در بازار شهرهای ایران به هم ریخته است پوشش و حجاب در سطح جامعه است پس می توان گفت که در اماکن فروش مانند تالارها افرادی با لباس های مبتذل با نشانه های شیطان پرستی و حضور مانکن هایی با لباس های نامتعارف در تالارها و مغازه ها را می بینیم.

ما همچنین شاهد یک سناریوی جدید با سبک ها و الگوهایی هستیم که به نظر می رسد این تراژدی هرگز پایان نخواهد یافت. از آنجایی که برخی از سندیکاها قوانین را رعایت نمی کنند و مرتکب تخلف می شوند، به عنوان مثال، سندیکاهای به اصطلاح لباس فانتزی اقدام به تولید و عرضه پوشاک غیرمجاز و غیرمجاز می کنند. مانند عرضه پوشاک، مانتو و شلوار غیر سنتی دکمه دار، پاره، نشان دادن بدن که تخلف محسوب می شود و با نظارت ضعیف متاسفانه شاهد گسترش حجاب در جامعه اسلامی هستیم.

در واقع طی بررسی ها مشاهده شد که برخی از سندیکاهای فروش پوشاک زنانه و مردانه با سوء استفاده از عدم نظارت و بی توجهی به قوانین، قوانین، مقررات و شئونات اسلامی اقدام به فروش لباس های غیر سنتی از جمله شلوارهای نامناسب و مشکی کرده اند. لباس هایی با آرم و نشانه های شیطان پرستی در شهر به فروش می رسد که باید از تولید و توزیع آن جلوگیری شود.

آرکیدها و فروشگاه های لباس از جمله مراکز مد هستند. مغازه ها جدیدترین لباس ها را به نمایش می گذارند و البته باید گفت که اینجا مکان مناسبی برای گذراندن وقت است که جوانان برای دیدن مانکن های متحرک به پاساژها می روند و پس از دریافت پول، مانتوهای نو می پوشند و رژه می روند. خیابان ها و پاساژها با هزاران سبک در وهله اول باعث ورود نامحسوس مانتوی مورد نظر به بازار تقاضا می شود و در مرحله دوم ترویج برهنگی را به تصویر می کشد که باید هر چه سریعتر کنترل شود.

بر اساس آمار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی؛ وجود بیش از 50 درصد حجاب در کشور

محمدصالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در گفت وگویی با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تعداد حجاب ها به بیش از 50 درصد رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد حجاب ها به بیش از 50 درصد رسیده است. یعنی طبق قانون تعریف فرد با حجاب و بی حجاب بر اساس موازین شرعی است. ضوابط شرعی این است که حتی یک تار موی زن مجرم است و باید دستگیر شود. شاید خیلی از افراد با لباس محلی لباس هایی داشته باشند که حداکثر استانداردهای شرعی را نداشته باشد و حالا باید همه این افراد را مجرم بدانیم؟!

نیاز به مقابله مداوم با فحاشی

گسترش بی بند و بار حجاب به حدی نگران کننده شده است که بنیاد عفاف و حجاب معتقد است بی احتیاطی و تحمل دین و بی توجهی به فرهنگ عفاف و فروپاشی خانواده ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه ریشه این سقوط است. و تخریب یک جامعه و از نیروی انتظامی خواست تا با تشدید فعالیت های ظریف خود با پدیده بدحجابی مقابله کند تا موانع موجود در جریان بدحجابی را که به گسترش بداخلاقی در جامعه ای مجرمانه کمک می کند، بیابد.

یکی از مشکلات جدی در حوزه عفاف و حجاب، سیاسی شدن این موضوع است. متأسفانه امروز دشمنان از کشف حجاب برای مقابله با نظام و اسلام استفاده کرده اند و بخش بزرگی از نقشه های دشمن مقابله با حوزه عفاف و حجاب است. در این راستا طرح ها و برنامه های برخی از سازمان ها مانند نیروی انتظامی برای مقابله با حجاب نیاز به کارشناسی دارد و نه تنها تهیه، تدوین و اجرای طرح اهمیت موضوع را نشان می دهد، بلکه باید مورد توجه قرار گیرد. به درستی و مستمر اجرا شود و نه منفعلانه. این نه تنها جواب نمی دهد، بلکه نتیجه معکوس آن چیزی است که در حال حاضر در جامعه اسلامی شاهد آن هستیم.

تنها راه رهایی از حجاب که مغایر با موازین اسلامی و موازین اخلاقی است، نظارت مستمر و جدی است، نه اینکه این نظارت صرفاً برای یک مقطع زمانی یا یک فصل باشد. بی احتیاطی و بی احتیاطی برخی سازمان ها مانند پلیس نظارت بر اماکن عمومی و مغازه ها باعث شده است تا شاهد گسترش بی رویه پوشش باشیم.

با وجود برنامه ریزی و اجرای چهار طرح نظارت و رسیدگی به بی حجابی در خودروها، سالن ها و فروشگاه های بزرگ و همچنین پیاده روها، پیاده روها و فضای مجازی توسط نیروی انتظامی، همچنان شاهد بی حجابی در جامعه اسلامی هستیم که نشان می دهد فرمانده تعظمی با توجه به انقلابی بودنش هنوز نتوانسته این طرح را اجرا کند.

در واقع باید گفت که حجاب یک خط قرمز در جامعه اسلامی است و اتحادیه ها موظفند به بی حجابی متصدیان خود و بی حجابی و بی حجابی مشتریانی که وارد اتحادیه می شوند توجه داشته باشند. بدون حجاب آشکار، اما نه تنها هیچ یک از این نکات رعایت نمی شود، بلکه شاهد بی تدبیری هایی نیز هستیم. لازم به ذکر است ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی می توانند به تمامی اماکن عمومی که افراد در آن تردد می کنند و برای عموم آزاد است وارد شده و نظارت کنند. حال سوال این است که چرا کار آنها اینقدر ناکارآمد و ضعیف است و سازمان چیست؟ اجرای آنها بر عهده کیست؟!

در واقع تمام اقدامات در زمینه عفاف و حجاب باید به طور کامل انجام شود تا به نتیجه صحیح و قابل قبولی برسیم. البته این بدان معنا نیست که اگر همه نهادها و سازمان ها در این راستا اقدام نکنند و توپ را به زمین دیگری پاس دهند، نهاد یا سازمانی مانند پلیس که وظایف قانونی خود را انجام می دهد یا عقب نشینی می کند یا عملکرد ضعیفی در این زمینه دارد. این موضوع برای تحریک

دیدگاهتان را بنویسید