گسترش روابط ایران با کشورهای آسیایی تشدید شده است

ساعت: 16:37
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803028

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون شاهد تشدید همکاری های ایران با کشورهای همسایه و آسیایی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به سفر راهبردی رئیس جمهور به روسیه و تبیین منافع دو کشور گفت: آسیا نیاز به همکاری منطقه دارد و ایران، آسیا همکاری های گسترده تری داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به دیپلماسی همسایگی که رئیس جمهور در دوره انتخابات و سپس در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، اکنون شاهد تقویت همکاری های ایران با کشورهای همسایه و کشورهای آسیایی هستیم. .
وی گفت: سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به چین و سفر رئیس جمهور ایران به روسیه و همچنین تماس های گسترده با 15 کشور همسایه ایران نشان می دهد که روند توسعه رویکرد آسیایی ایران پذیرفته شده و به دنبال آن بوده است. همه کشورهای جهان

مقتدایی گفت: اما واقعیت این است که اکنون دو قدرت بزرگ عضو دائم شورای امنیت، چین و روسیه، درک عمیق تری از موقعیت ایران و نیاز آینده منطقه به ایران دارند. این سفر قطعاً دارای همکاری های تجاری، اقتصادی، راهبردی و حتی موضوعات مختلف مرتبط با امنیت منطقه خواهد بود، بنابراین روند همکاری های ایران و نیروهای آسیایی تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید