گسترش سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی خطرناک است


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1856031

دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد توسعه سرمایه گذاری در سوخت های فسیلی پس از جنگ در اوکراین هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره پیامدهای گرایش کشورها به سمت سوخت های فسیلی بر تغییرات آب و هوایی جهانی هشدار داد.

آنتونیو گوترش روز سه‌شنبه در کنفرانس جهانی اتریش گفت که جنگ در اوکراین و کمبود سوخت ناشی از آن، کشورهای ثروتمند را بر آن داشته تا اقدامات خطرناکی را برای استفاده از سوخت‌های فسیلی انجام دهند. دبیر کل سازمان ملل متحد، سرمایه گذاری های جدید در زغال سنگ، نفت و گاز را با توجه به تاثیر آنها بر تغییرات آب و هوایی “توهم آمیز” توصیف کرد.

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که بحران انرژی که با جنگ در اوکراین تشدید شده است، منجر به دو برابر شدن خطرناک استفاده خطرناک از سوخت های فسیلی توسط اقتصادهای بزرگ شده است.

گوتیرز بودجه جدید برای زیرساخت های اکتشاف و تولید سوخت های فسیلی را توهمی خواند که تنها مشکلات جهانی با آلودگی و تغییرات آب و هوایی را تشدید می کند. نماینده سازمان ملل از سرمایه گذاران خواست تا منابع مالی انرژی های تجدیدپذیر را تامین کنند.

دانشمندان بر این باورند که برای جلوگیری از بدتر شدن اثرات تغییرات آب و هوایی، انتشار کربن در جهان باید تا سال 2030 تقریباً به نصف سطح فعلی کاهش یابد و تا سال 2050 به صفر برسد. آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد که برای دستیابی به اهداف جهانی تغییرات آب و هوایی، پروژه های جدید نفت، گاز و زغال سنگ باید متوقف شوند و سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر تا سال 2030 سه برابر شود.

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید