گفتگوی تلفنی بایدن و لاپید درباره ترسیم مرزهای دریایی با لبنان

بر اساس این گزارش، «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این تماس تلفنی از میانجیگری آمریکا در توافقنامه تعیین مرزهای دریایی با لبنان تشکر کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر پایبندی واشنگتن به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بایدن در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان نیز گفت: با رئیس‌جمهور لبنان و نخست‌وزیر اسرائیل تلفنی صحبت کردم و درباره توافق درباره تعیین مرزهای دریایی گفت‌وگو کردیم.

این در حالی است که یایر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود: لبنان و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در تعیین مرزهای دریایی به توافقی تاریخی دست یافتند.

وی افزود: توافقنامه تعیین مرزهای دریایی با لبنان تمامی الزامات امنیتی و اقتصادی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را برآورده می کند.

لاپید تاکید کرد: هیئت وزیران فردا (چهارشنبه) برای تصویب نهایی توافقنامه تعیین مرزهای دریایی با لبنان تشکیل جلسه می دهد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در پیامی به میشل عون همتای لبنانی خود به نتیجه رسیدن مذاکرات تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

دفتر رئیس جمهور لبنان با اعلام این خبر در حساب توئیتری خود افزود: میشل عون رئیس جمهور لبنان با جو بایدن همتای آمریکایی خود تماس تلفنی دریافت کرده است. بایدن در این تماس تلفنی با تبریک به عون بابت به نتیجه رسیدن مذاکرات مرزی دریایی با اسرائیل، تاکید کرد که ایالات متحده در کنار لبنان برای دستیابی به ثبات و توانمندسازی لبنان برای تقویت اقتصاد و بهره برداری از منابع طبیعی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید