گفتگوی تلفنی سید محمد خاتمی با همسر تاج زاده

جواد امام از افزایش نگرانی ها در مورد وضعیت سیدمصطفی تاج زاده و سایر بازداشت شدگان خبر داد و گفت: سیدمحمد خاتمی اخیرا برای جویا شدن آخرین وضعیت مصطفی تاج زاده با فخرالسادات محتشمی پور تماس گرفت.

به گفته وی، رئیس دولت اصلاحات پس از شنیدن برخی نگرانی‌ها در خصوص وضعیت درمان و سلامت تاج زاده و سایر بازداشت شدگان اظهار داشت که «صرف نظر از محتوای مواضع آقای تاج‌زاده و بسیاری از مواضع سیاسی، فرهنگی، تجاری. زندانیان صنفی و مطبوعاتی، بحث اصلی نحوه برخورد با آنها بر اساس الزامات قانون است.

جواد امام همچنین گفت: آقای خاتمی تصریح کرد که «تاج زاده فعال بوده و موضع خود را به صراحت بیان کرده است، در مورد براندازی نیز موضع خود را اعلام کرده است». بنابراین اگر چنین رفتاری فعالیت سیاسی نیست، باید گفت که فعالیت سیاسی در کشور ما اصلاً معنایی ندارد».

مدیر عامل بنیاد باران گفت: آقای خاتمی افزود: «اگر اتهام تاج زاده و بسیاری از بازداشت شدگان سیاسی باشد (که هم هست) اینگونه اتهامات باید طبق نص قانون اساسی در دادگاه صالح و با ذیصلاح رسیدگی شود. حضور هیئت منصفه و فعالیت آزادانه وکلای متهم.»

جواد امام با اشاره به ادعاهای رئیس جمهور سابق ایران گفت: بر اساس اظهارات آقای خاتمی «با توجه به مواضع ریاست محترم قوه قضائیه، انتظار می رفت نگرانی افکار عمومی از برخوردهای غیرقانونی و غیرقانونی با سیاست از متهمان و بازداشت شدگان فرهنگی، چاپی و صنفی جلوگیری می شود و برای اولین بار پس از چند دهه باید به قانون اساسی در این زمینه توجه و احترام گذاشته شود و با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد. بنابراین امیدوارم این اتفاق بیفتد.”

امام در پایان فرمودند: در گفتگوی تلفنی اخیر سید محمد خاتمی با همسر محترم جناب آقای تاج زاده، سرکار خانم فخرالسادات محتشمی پور، گزارشی از وضعیت نهایی همسر ایشان ارائه کردند که قابل توجه بود و شرایط خاص ایشان را بیان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید