گمانه زنی ها در مورد توافق در وین بسیار سخت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پی بازی رسانه ای آمریکا با مردم بر سر مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران در وین، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبری روزانه گفت: «ما در مذاکرات هسته‌ای در حال پیشرفت بزرگ هستیم و به توافق احتمالی با ایران نزدیک هستیم».

پرایس به رسانه های آمریکایی گفت: «هنوز مشکلاتی در مذاکرات با ایران وجود دارد و هیچ توافقی قبل از حل آنها وجود ندارد».

او با پرتاب توپ به ایران گفت: اگر ایرانی ها در مذاکرات جدی باشند، فکر می کنیم می توانیم در مدت زمان کوتاهی به توافق برسیم.

این دیپلمات آمریکایی درباره برخی گزارش های تایید نشده مبنی بر وجود بندهای احتمالی در توافق وین گفت: مذاکرات هسته ای در وین جدا از تماس های ما برای آزادی آمریکایی ها در ایران است.

این اظهارات زمانی مطرح شد که چهارشنبه شب اعلام شد علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران در سفری کوتاه از وین به تهران خواهد بود.

هشتمین دور مذاکرات در وین درباره لغو تحریم های آمریکا علیه ایران پس از وقفه 11 روزه برای رایزنی با هیئت های ایرانی و 1+5 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در روز سه شنبه 17 بهمن ماه آغاز می شود. پایتخت اتریش از سر گرفته شده است و از آن زمان در قالب ها و قالب های مختلف به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید