یادداشت تعهدات ایران در قبال سازمان همکاری شانگهای امضا شد


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897585

در دیدار دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه، یادداشت تعهدات یا ترتیبات الحاق جمهوری اسلامی ایران به این سازمان امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شب گذشته در دیدار ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه، تفاهم نامه تعهدات یا ترتیبات الحاق جمهوری اسلامی ایران به این سازمان به امضا رسید.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از امضای این سند اظهار داشت: اخیرا تمامی اسناد مربوط به تکمیل فرآیند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای به تصویب هیات وزیران رسیده و به شورای اسلامی ارسال شده است. شورای بررسی و تشریفات قانونی

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای پس از امضای تفاهم نامه همکاری گفت: امروز روز مهم و تعیین کننده ای برای جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری شانگهای است و به همین دلیل به دوستان و همکاران ایرانی تبریک می گویم. و همچنین همکارانم در سازمان، برای عضویت ایران.» می گویم.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای افزود: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان کشوری قدرتمند با ثبات و امنیت برای این سازمان مهم است و ورود ایران به گروه کشورهای عضو موجب تقویت و ارتقای این سازمان خواهد شد. .

دیدگاهتان را بنویسید