یادداشت تفاهم توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان امضا شد


ساعت: 16:13
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881190

تفاهم نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان بین شرکت ملی نفت ایران، بانک ها و شرکت های اکتشاف و تولید با حضور رئیس جمهور به ارزش 7 میلیارد دلار امضا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسناد همکاری شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید برای اجرای طرح «توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان» با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به امضای طرفین می‌رسد. از طریق ویدئو کنفرانس

میدان نفتی آزادگان بزرگترین میدان نفتی کشور است که در دولت قبل محقق نشد اما دولت سیزدهم اقدامات مهمی برای توسعه آن انجام داد.

در میان مدت برای تکمیل توسعه میدان نفتی آزادگان، شرکت ملی نفت به دنبال توسعه همزمان فاز دوم آزادگان شمالی و فاز دوم آزادگان جنوبی با تک کارفرما و مهندسی مدیریت یکپارچه مخازن است.

در اجرای این طرح برای اولین بار ظرفیت بانک های دولتی و خصوصی، صندوق توسعه ملی (بانک های ملی، سپه، ملت، پارسیان، تجارت، شهر + صندوق توسعه ملی) و شرکت های اکتشاف و تولید داخلی (اجرایی) ستاد، بنیاد مصطفان، قرارگاه حاتم، مپنا و پتروپارس).

این طرح بزرگترین پروژه سرمایه گذاری چند دولت اخیر از نظر اعتبارات داخلی 7 میلیارد دلاری محسوب می شود.

این طرح همچنین منجر به توسعه بی سابقه ظرفیت تولید داخلی در حوزه سکوهای نفتی و پرکردن ظرفیت خالی سازندگان تجهیزات و پیمانکاران EPC و EPD خواهد شد.

با اجرای این طرح و طی یک دوره هفت ساله، تولید نفت آزادگان از 190 هزار بشکه به 570 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید