یادداشت های مهم؛ رئال چطور قهرمان شد؟

یادداشت های مهم؛  رئال چطور قهرمان شد؟

مانند هر مسابقه مهم دیگری در تاریخ فوتبال، فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2022 دارای جزئیات ویژه و مهمی بود که باعث شد رئال مادرید قهرمان شود، هرچند فرصت های کمی ایجاد کردند و دست لیورپول به جام نرسید، هرچند احتمالات متعددی وجود داشت. هدف.

پس از چهاردهمین پیروزی رئال مادرید در ورزشگاه دو فرانس، به بررسی دلایلی می پردازیم که باعث پیروزی کارلو آنچلوتی مقابل یورگن کلوپ از لیورپول شد.

شانس برای مادرید
منچسترسیتی راه سخت نیمه نهایی را آموخته است، آنها باید از فرصت های خود استفاده کنند تا شانس شکست رئال مادرید را داشته باشند. لیورپول چندین بار در پاریس نزدیک بود به گل برسد، اما بارها توسط تیبو کورتوا دفع شد، از جمله ضربه سادیو مانه که به تیر دروازه برخورد کرد یا ضربه محمد صلاح از فاصله نزدیک. مادرید به خوبی از فضاهای موجود در مسیر استفاده می کند.

آروم باش!
این سومین فینال لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا در پنج فصل اخیر بود، اما در نهایت رئال مادرید در لحظات مهم بازی آرام‌تر بود. به نظر می رسد تیم یورگن کلوپ پس از گل وینیسیوس جونیور تا حدودی فرم و نظم خود را از دست داده است. در حالی که مادرید همان تیمی را نشان داد که در طول لیگ قهرمانان هرگز در فینال شکست نخورد. آنها تحت فشار کاملا آرام و منعطف بودند زیرا حریف همچنان آنها را تهدید می کرد. قرمزها همچنان می توانستند در پایان بازی با محمد صلاح به تساوی برسند، اما تیبو کورتوا از کوره در نرفت.

قهرمانان بدون رتبه
شنبه شب یک شب خاص برای قهرمانان کمتر شناخته شده مادرید بود که همگی در نبردهای انفرادی پیروز شدند. در حالی که وینیسیوس جونیور گل پیروزی را به ثمر رساند، باید به بازیکنی مانند فدریکو والورده احترام گذاشت که گاهی باید به عنوان دفاع راست دوم بازی می کرد، گاهی با کریم بنزما و وینیسیوس جونیور. او یک دونده، خستگی ناپذیر و با انگیزه بود. میل او به پیروزی دقیقا همان چیزی بود که تیم را به هدف نزدیک کرد. او از هیچ یک از وظایف دفاعی خود ابایی نداشت و تحت تأثیر عملکرد اندی رابرتسون قرار گرفت.

دنی کارواخال، مدافع کناری رئال را فراموش نکنید که در 30 سالگی با اعتماد به نفس جایگزین لوئیز دیاز بازیکن حیله گر لیورپول شد. کاسیمیرو به همان اندازه قوی بود و در برابر تمام تلاش های هافبک های لیورپول برای بازی مقاومت کرد. او در آخرین لحظه همه جا بود. در حالی که قرمزها با هیجان حمله می کردند، نتوانستند حواس او را پرت کنند.

ناجی کوچولو
بالاخره یکی از بهترین اجراهای انفرادی تاریخ فینال لیگ قهرمانان اروپا. تیبو کورتوا سه محدودیت برای توپ در کلاس جهانی نشان داد. در مجموع 9 نجات ستاره بلژیکی را دیدیم. راستش ما انتظار نداشتیم که دروازه بان رئال مادرید چند تا از این توپ ها را بگیرد. ضربات مانه و صلاح به قدری خوب بود که همه از گل نشدن تعجب کردند، مخصوصا ضربه صلاح که خیلی نزدیک به دروازه کورتوا رفت. اگر شماره 1 رئال مادرید در این دیدار تیبو کورتوا نبود، معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید