یاد امام حسین(ع) در دل ما زنده باشد/ هدف اباعبدالله(ع) از قیام، اعاده عزت و انسانیت بود.


ساعت: 09:13
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887803

امام جمعه اهل سنت نگین کویر فخرج تاکید کرد؛

مولوی عبیدالله شاهیکی گفت: محبت اهل بیت علیهم السلام همیشه در دل و رگ و ریشه ما وجود دارد و یاد و نام امام حسین علیه السلام باید در دل ما زنده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبیدالله شاهیکی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه در ماه محرم حوادث مختلفی رخ داد، گفت: دهم محرم شهادت امام حسین علیه السلام است و شهادت ایشان درس های مهمی به ما می دهد.

امام جمعه السنه بخش نگین صحرای فخرج با تاکید بر اینکه قیام ابا عبدالله علیه السلام برای مقام، مقام و حکومت نبود، اظهار داشت: امام حسین علیه السلام به این شهر رفتند. بر اساس درخواست و دعوت مردم کوفه.

وی گفت: مردم کوفه در دعوت خود گفتند که یزید دین پیامبر (ص) را از بین می برد و به دنبال امیال نفسانی خود بود و در این شرایط امام حسین علیه السلام با اهل بیت و اهل بیت به کوفه آمدند. -بیت علیه السلام رفتند.

شاهیکی افزود: امام حسین علیه السلام تصمیم قاطع و قاطع گرفت و عازم کوفه شد اما کوفیان اجازه ورود امام حسین علیه السلام را به شهر کوفه ندادند و با این اقدام آبروی خود را زیر پا گذاشتند. و انسانیت

جماعت اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با بیان اینکه همه کسانی که در شهادت امام حسین (علیه السلام) نقش داشتند به سزای اعمالشان رسیدند، گفت: امام حسین (علیه السلام) هدف از قیام، بازگرداندن انسانیت، شرافت و حیثیت از دست رفته، احیای بودا بود و ماه محرم با این معنا همراه است.

وی افزود: محبت اهل بیت علیهم السلام همیشه در دل و رگ و ریشه ما وجود دارد و یاد و نام امام حسین علیه السلام باید در دل ما زنده باشد.

مولوی شاهیکی با تسلیت ایام شهادت اباعبدالله علیه السلام خاطرنشان کرد: اگر در زمان امام حسین علیه السلام بودیم مطمئن باشید از لشکریان آن حضرت بودیم. و همراهان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید