یمن اسطوره مقاومت در سال های اخیر است


ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818594

این کارشناس روابط بین الملل گفت: عربستان و امارات به زانو در آمده اند و با پیشنهاد آتش بس رضایت طرف یمنی را جلب می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، بیش از هفت سال است که یمن با نقض جدی بسیاری از اصول اساسی حقوق بشردوستانه توسط رژیم سعودی و متحدانش مواجه بوده است. جامعه بین‌المللی منتظر پاسخ نهادها و دولت‌های با نفوذ به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل است. اما این نهادها مانند همیشه در برابر نقض آشکار حقوق بشر سکوت کردند.

مصطفی شمسایی کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با مرآت از زوایای مختلف درباره تهاجم چند ساله عربستان سعودی به یمن گفت: امارات به زانو در آمده است، با پیشنهاد آتش بس، خواستار رضایت طرف یمنی است و امیدواریم یمنی ها این کار را انجام دهند. می تواند عربستان را وادار به پذیرش شکست کند و با این عامل بازدارنده پایان جنگ را بپذیرد.

شمسایی با اشاره به الگوبرداری از جوانان یمنی از جوانان مقاومت محور، گفت: یمنی ها با استفاده از تجربه مقاومت در سال های اخیر، ایجاد سازمان های نظامی جدید با حمایت مردمی و کسب دانش فنی برای ساخت تجهیزات نظامی مدرن، موفق به بازسازی ارتش ملی شده اند. در مقابل تجاوزات عربستان سعودی و امارات مقاومت کنید و ابتکار عمل را برای حمله به اهداف عربستان و امارات در خارج از یمن آغاز کنید.

وی با اشاره به پیشرفت تجهیزات قابل توجه یمن افزود: امروز ارتش یمن و کمیته های مردمی مرتبط با دولت نجات ملی از قابلیت های جدید و قدرتمند بسیاری در زمینه های مختلف موشکی، دفاعی، پهپادی، جنگ الکترونیک و علوم دریایی برخوردار هستند. این امر کارشناسان نظامی جهان و منطقه را شگفت زده کرد.

شمسایی همچنین گفت: برتری و تسلط نسبی رسانه های عربی و غربی بر موضوع یمن و محور مقاومت، اخبار جنگ یمن و مظلومیت مردم مقاومت آن را از دسترس خارج کرده است، مانند یک جنگ رسانه ای یک جانبه و تبعیض آمیز. دیدن و شنیدن چیزی که توسط امپراتوری رسانه ای غرب با هماهنگی اتحادیه عرب ایجاد و منتشر شده است. برخلاف آنچه در جنگ اوکراین رخ داد.

این کارشناس روابط بین الملل با تاکید بر صدق وعده الهی گفت: پیروزی از آن مستضعفانی است که با تکیه بر کلمه لا اله الا الله و ایمان به وعده الهی علیه ظلم قیام کرده اند. در جنگ یمن قطعا پیروزی این مردم مقاوم یمن خواهد بود و طبق پیش بینی رهبر انقلاب، بینی عربستان از زمین پاک خواهد شد.

وی در تشریح پایان جنگ در یمن پیش بینی کرد: بحران یمن در نهایت منجر به تشکیل حکومتی دموکراتیک با مشارکت همه گروه های سیاسی می شود که با توجه به قدرت جریان انقلابی و حمایت مردمی، بخشی از آن است. محور مقاومت: «البته استمرار مقاومت در برابر اصول انقلاب اسلامی کاملاً در گرو ثبات و بصیرت مردم و رهبران آینده یمن خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید