یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.


ساعت: 19:36
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888237

یکی از اعضای شورای خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) بود، گفت: باید بزرگترین موهود را که راه و آرمان امام حسین است تقویت کنیم. الف) که رهبری دینی است تا سایه همه ارزش های الهی گسترده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با تسلیت ایام سوگواری و شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اهداف مهم قیام عاشورای امام حسین(ع) را برشمرد و اظهار داشت: یکی از اهداف مهم نهضت امام حسین(ع) (ع) به مناسبت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: امروز باید از مکتب سیدالشهد که مکتب امر به معروف و نهی از منکر است استفاده کنیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه به یکی از اهداف نهضت امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف نهضت امام حسین (ع) فراهم آوردن زمینه وجودی الهی است. دلیل، فرزند رسول خدا و یاد امیر ارتدوکس. حسین بن علی علیه السلام باید حکومت و رهبری جامعه اسلامی و امت اسلامی را به دست گیرد. اگر امام حسین علیه السلام به این حقیقت دست می یافت، پوشش شرک و کفر و نفاق و ظلم و ستم از بین می رفت.
وی افزود: در رأس همه خوبی ها که اساس و زیربنای تبلیغ همه ارزش هاست، امر امامت و رهبری است، یعنی بالاترین حسن این است که انسان شایسته، ملکوتی و الهی در مسئول اداره امور انسانی و جامعه اسلامی و بالعکس یکی از زشتی ها، بدترین بدی که ریشه همه زشتی ها و ظلم ها و بی عدالتی ها است این است که ظالمی خیانتکار بر سرنوشت جامعه اسلامی مسلط شود و امت اسلامی
آیت الله حسینی خراسانی تصریح کرد: تلاش امام حسین (علیه السلام) در نهضت این است که دست عنصری خبیث، طاغوت، طاغوت و طاغوتی چون یزید را از مال و جان مسلمانان کوتاه کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر بحث نماز، مبارزه با فساد مطرح شود، همه چیز تحت امامت است و اگر امامت برای شخصی چون حسین بن علی (ع) باشد، همه ارزش ها در جامعه حاکم می شود.
وی تاکید کرد: باید بزرگ‌ترین نام را که راه و آرمان امام حسین (ع) است تقویت کنیم تا در سایه آن همه ارزش‌های الهی و همه ارزش‌های الهی گسترش یابد. یزیدیان و معاویه برچیده خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید