یک استقلالی دیگر پشت سر دایی و گل محمدی آمد

یک استقلالی دیگر پشت سر دایی و گل محمدی آمد

سید مهدی رحمتی در نشست خبری پس از باخت یک بر صفر آلومینیوم مقابل فولاد گفت: قبل از اینکه در مورد مسابقه صحبت کنم باید در مورد موضوع مهم تری صحبت کنم، مدتی است صدا و سیمای ما می گوید مردم خیلی راحت اجازه می دهند به اسطوره های کشور و افرادی که برای فوتبال ایران زحمت زیادی کشیدند بی احترامی کنند. این موضوعی که من می گویم کاملا فوتبالی است و من کاری به جوانب آن ندارم. علی دایی، یحیی گل محمدی و دیگر افرادی که برای این فوتبال زحمت کشیده اند، افرادی نیستند که بخواهیم به خودمان اجازه دهیم در صدا و سیما به آنها توهین کنیم.

وی افزود: من و بسیاری از مردم خوب کشورم از این حادثه ناراحت هستیم. از این تریبون که مصاحبه من از صدا و سیما پخش می شود از مراجع محترم تقاضا دارم افرادی را که به آنها تریبون داده می شود فیلتر کنند. روزهای زیادی بود که با گل های علی دایی، گل محمدی و دیگر بزرگانی که برای این فوتبال زحمت کشیدند خوشحال می شدیم. بازی ایران و استرالیا را به خاطر دارید؟ در آن زمان من فوتبالیست نبودم اما بعد از پیروزی تیم ملی کشورمان از زحمات این اقوام و افتخار آنها در خیابان لذت بردم.

دروازه بان سابق تیم ملی اضافه کرد: هیچ فردی در فوتبال جهان وجود ندارد که علی دایی را نشناسد. آقای گل جهان سال هاست که شهرت دارد و همه او را می شناسند. شاید خیلی ها در دنیا پرچم ایران را ندانند اما دایی را می شناسند. طبق آمار، شاید 20 تا 30 درصد مردم جهان پرچم بریتانیا را نمی شناسند، اما دیوید بکهام را می شناختند. باز هم از این تریبون خواهش می‌کنم که فیلتری بگذارند و اجازه ندهیم کسی به اسطوره‌های کشور در ورزش، هنر، موسیقی، سینما و… بی‌احترامی کند. ما باید با این مشکل کنار بیاییم.

رحمتی درباره بازی توضیح داد: به تیم فولاد تبریک می گویم. این سه نقطه مبارک باد. از خودم و بچه های آلومینیومی راضی نیستم. اگرچه قبل از گل به فولاد فرصت ندادیم و بعد از گل هم به آنها فرصت ندادیم، اما در جریان بازی کنترل کامل بازی را در اختیار داشتیم و تیم فولاد از ذخیره خود دفاع کرد. به دلیل دفاع خوب آنها، شاید نتوانستیم موقعیت ایجاد کنیم.

وی افزود: ضربه سر وحید محمدزاده باید در پایان نیمه اول گل می شد. ما شرایط دیگری داشتیم. مسئولیت باخت با من است و این مشکل بر دوش من است. با عرض پوزش از طرفداران عزیز آلومینیوم. ما باید شخصیت پیدا کنیم و جایگاه خود را بشناسیم. اگر به دنبال پیشرفت هستیم، هم خودم و هم بازیکنان تیمم باید خیلی بیشتر از این کار کنیم. شاید 20 دقیقه اول را خوب شروع نکردیم. اگر خوب شروع می کردیم قطعا گل نمی زدیم اما سعی می کنیم این باخت خانگی را جبران کنیم.

سرمربی آلومینیوم گفت: به فولاد تبریک می گویم اما توقعم از بازیکنانم خیلی بیشتر از اینهاست. من واقعاً می خواهم آنها خیلی بیشتر از این تمرکز کنند. از لحاظ سخت کوشی نمی گویم، زیرا آنها عملکرد بسیار خوبی داشتند و انرژی زیادی صرف کردند، اما اگر به دنبال یک موقعیت خوب هستیم، تیم ما باید خیلی بیشتر از اینها تمرکز کند.

رحمتی در مورد علت کم گل بودن و مشکلات نیم فصل اول لیگ برتر گفت: فوتبال ما خیلی سخت است و نمی توان در مورد آن صحبت کرد چون باید ساعت ها وقت بگذاری اما هواداران ما. ، مدیران و مسئولان فوتبال کمی بی حوصله هستند. به همین دلیل، بیشتر مربیان به دنبال گل نخوردن و دفاع هستند. بنابراین، آنها به دنبال نتیجه گیری هستند. در فوتبال دفاع آسان است اما حمله و خلق موقعیت بسیار سخت است. تیم ما امروز خوب کار کرد اما گاهی بدشانس بودیم و توپ هایمان تبدیل به گل نشد.

و افزود: مشکل اصلی همین است. جواد نکونام سه سال است که در فولاد کار می کند و بازیکنانی را که دوست دارد گرفته است. او تمام افکارش را به بازیکنان منتقل کرد و آن کارها را در زمین انجام داد. ما هم به زمان نیاز داریم. در آینده خیلی بهتر خواهیم شد. در نقل و انتقالات نیم فصل که دومین نقل و انتقالات من با آلومینیوم است، برخی از بازیکنان تیم را ترک می کنند و افرادی را اضافه می کنند که شور و انگیزه بازی دارند و اشباع نشده اند. ما در تلاش هستیم تا بازیکنانی را برای کمک به تیم آلومینیوم جذب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید