یک برنامه آموزشی جدید برای معلمان و دانش آموزان

یک برنامه آموزشی جدید برای معلمان و دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح جدید توضیحاتی ارائه کرد که بر اساس آن شروع سال تحصیلی و ساعات آموزشی با توجه به شرایط مختلف اقلیمی کشور در نظر گرفته شده است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه وزارت آموزش و پرورش برای جبران شهریه دانش آموزان گفت: باید روشی را برای جبران شهریه دانش آموزان آماده کنیم اما هنوز نتیجه آن به نتیجه نرسیده است.

نوری گفت: وزارت آموزش و پرورش مدرسه مجازی را یکی از راه های جبران کسری یادگیری می داند و گفت: مدرسه مجازی پس از ثبت مجوزهای لازم قابل فعال سازی است. محدودیت هایی داریم مثلا تقویم آموزشی یکی از آن محدودیت هاست که از اول مهر تا پایان شهریور است.

وی افزود: با این حال همه دانش آموزان نمی توانند در تابستان به مدرسه بروند، همان اقدامی که تابستان گذشته انجام دادیم مشابه این روش ها در حال بررسی است تا برنامه کاملی برای شروع سال تحصیلی آینده در نظر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سامانه برپا گفت: خیرین و گروه های جهادی نیز در سامانه ای به نام سامانه برپا حضور دارند که می توانند بخشی از این برنامه برای جبران شهریه دانش آموزان باشند. بازگشایی کلاس در روزهای پنجشنبه یا تعطیلات نوروزی در حال بررسی است. تعطیلی ایام نوروز بایرام سنگینی فرهنگی دارد و نمی توان مدارس را تعطیل کرد اما باید به گونه ای عمل کرد که بافت فرهنگی نیز رعایت شود.

وی در خصوص تغییر سال تحصیلی گفت: مجلس طرحی ارائه کرد و ما در شورای انقلاب فرهنگی حرف آخر را دادیم. بر اساس این طرح زمان تحصیل و سال تحصیلی باید بر اساس ساعات در مناطق مختلف تنظیم شود و دیگر محدودیتی از مهر تا شهریور نداشته باشیم و زمان سال تحصیلی در اقلیم های مختلف متفاوت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید