یک قانون تجمع، دو برخورد!

یک قانون تجمع، دو برخورد!

در روزهای گذشته عده ای در اعتراض به حجاب در مقابل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه تجمع کردند و به تحصن خود ادامه دادند. در نهایت تعدادی از آنها دستگیر شدند.

بدیهی است دستگیری تظاهرکنندگان در موضوع عفاف و حجاب با واکنش های تند تندروها مواجه شد.

محمدحسین طاهری آکردی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همایش بزرگ حامیان عفاف و حجاب در کرج با اشاره به دستگیری شنبه شب خواستار آزادی این افراد شد و از دادستان کل کشور خواستار شنیدن این موضوع شد. به مردم متدین و دلواپس وی تاکید کرد: مردم می پرسند چرا بی حجاب ها در جامعه آزادند و بی حجاب ها در بازداشت؟! شاید روش الزام مناسب نبود، اما می توان از اصل این الزام دفاع کرد. امیدواریم دادستان محترم مساعدت لازم را برای آزادی این افراد انجام دهد.

تماشاگران کار غیرقانونی انجام ندادند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی استان تهران در پاسخ به دستگیری این افراد گفت: در مورد حجاب درخواست ما از دستگاه قضایی این است که قانون حجاب فعلی را رعایت کند چرا که این موضوع قانون هیچ خللی ندارد در قانون جدید، رفع حجاب به عنوان جرم آشکار شناخته نشده است، در حالی که قانون فعلی دارای تمام این اختیارات است و رفع حجاب را جرم آشکار می داند.

روح الله ممینسب تاکید کرد که تحصن ها هیچ کار غیرقانونی انجام نداده اند.

جالب اینجاست که دبیر ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران این رفتار قوه قضائیه را تحریکی دانست که به نفع کشور نیست.

مومن نسب همچنین از اقدام وحشیانه پلیس در قبال تحصن انتقاد کرد و خواستار عذرخواهی شد!

مجلس به عنوان مستلزم حجاب و عفاف

همزمان با تشدید این انتقادات به دستگاه قضایی که بی ارتباط با تهییج سایر صدا و سیما در امور جنایی اژه ای ها نیست، اخباری از مجلس و کمیته فرهنگی آن نیز به گوش می رسد که در حال بازنگری در لایحه حجاب است. حمایت از مطالبات حجاب داران و عفاف.

  مبارزه با بی سوادی؛ از جنبش های دوران پهلوی تا ریشه کنی آن در انقلاب اسلامی

یکی از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس در این باره گفت: عدم برخورد با محجبه ها باعث شده که احساس کنند فضا برای آنها مهیا است.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با رویداد۲۴ افزود: کشف حجاب یک موضوع عادی نیست و من آن را برنامه ریزی شده می دانم. حجاب هم از حمایت بیرونی دشمن برخوردار است و هم عده ای از درون به آن دامن می زنند. حالا عدم برخورد قاطعانه با این گروه باعث شد تا احساس کنند فضا برایشان بسیار آماده است.

زیدآبادی: گروه خاصی از اقشار مذهبی واقعاً فکر می کنند که جمهوری اسلامی فقط برای آنهاست و فقط باید مطالبات و منافع آنها را در مقام حکومت برآورده کند و بقیه مردم را از همه حقوق خود به عنوان بیگانه محروم کند!

او حجاب را یک مشکل تقابلی، چالش برانگیز و مزاحم نظام تعبیر می کند.

فلاحی قول داد که لایحه حجاب در مجلس به گونه ای پخته و تقویت شود که همگان قدرت بازدارندگی بالای آن را ببینند.

آزادی بازداشت شدگان و دستور قاضی برای رفع ناهنجاری های اجتماعی

روز گذشته قوه قضائیه از آزادی تمامی تجمع کنندگان حجاب و عفاف خبر داد و تصریح کرد که هیچ یک از تجمع کنندگان در بیرون از دفتر روابط عمومی قوه قضاییه بازداشت نشده اند.

همچنین خاطرنشان شد: حضور تعدادی از تجمع کنندگان در پیاده رو و گذرگاه عابر پیاده خیابان ولیعصر (عج) تهران (روبروی روابط عمومی قوه قضائیه) طی روزهای گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده است. وقفه چند روزه تردد شهروندان و برهم زدن نظم شهر باعث شد تا پلیس با تجمع کنندگان برخورد کند و تعداد معدودی از آنان را که به دلیل سرپیچی از قانون در برابر دستورات پلیس مقاومت کرده بودند دستگیر کند.

  سیر تا پیاز بودجه ورزشی در سال 1401 / پول ورزش جام شد!

روز گذشته رئیس قوه قضاییه نیز اعلام کرد: برای برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب قانون داریم. البته این مورد منحصر به مقوله عفاف و حجاب نیست; با این حال، بسیار خجسته و خجسته است که متدینین بر آمدن همه مأموران و اولیای امر برای اجرای قوانین برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی اصرار دارند. ما در قوه قضائیه از این موضوع استقبال و حمایت می کنیم.

به گزارش فارس، آژه ای دیدار روز سه شنبه هفته گذشته خود با رئیس جمهور را بازگو کرد که در آن وی تاکید کرد در حوزه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و مظاهر آن قانون داریم و نباید منتظر تصویب این لایحه باشیم. مجلس، و به نظر می رسد که رئیس جمهور نیز او موافقت کرد.

قاضی القدات تصریح کرد: قوه قضاییه از سال گذشته تاکید کرده است که بسیاری از ناهنجاری ها جرایم مشهود است و با قوانین موجود می توان با متخلفان به ویژه افرادی که سازماندهی شده عمل می کنند برخورد کرد اما متاسفانه با هر دلیلی بدیهی برخورد نمی شود. جرم.

دستگیری دسته جمعی معترضان و حامیان عفاف و حجاب، اگرچه با واکنش ها و حمایت های بسیاری از سوی حکومت مواجه شد و به زودی تصمیم به آزادی آنها گرفته شد، اما می توان با این دیدگاه خوش بینانه مرتبط دانست که دوران برخورد دوگانه در برخورد با آنهاست. با تجمعات رو به پایان است و از این پس مقامات از میزان آزادی قضاوت خود می کاهند و بر قانون مداری تاکید می کنند!

همچنین رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد که با بی حجابی ها بدون نیاز به دستور قضایی باید مستقیم برخورد شود. به گزارش مهر، ذبیح الله خدائیان گفت: رعایت نکردن حجاب در اماکن عمومی و معابر جرم علنی و آشکار است و مسئولان برای رسیدگی به این جرایم نیازی به دستور مقام قضایی ندارند.

  اعتصاب و سردرگمی رانندگان بی آر تی در تهران جابجایی مسافران با اتوبوس پلیس

دولت نماینده ملت ایران است یا قشر خاصی؟

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در تحلیل این موضوع در کانال خود نوشت: «گروه خاصی از گروه‌های مذهبی واقعاً فکر می‌کنند جمهوری اسلامی فقط برای آنهاست و فقط باید در مقام حکومت پاسخگوی خواسته‌ها و منافع آنها باشد. و بقیه مردم.» آنها را از همه حقوق خود به عنوان بیگانه محروم کند.

زیدآبادی به همین دلیل از چند نفر یاد کرد که احساس می کردند حق طبیعی و مسلم آنهاست که در هر مکانی که خواستند تجمع کنند و به هر شکلی که می خواهند اعتراض کنند و اگر اقدامی برای متفرق کردن آنها انجام شود از همه فریاد خواهند زد. و اسلام قیام خواهد کرد، گویی اقشار دیگر در چنین مکانهایی تجمعات اعتراضی برگزار می کنند، کمترین اتهامی که به آنها می شود تجمع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور است!

به گفته این تحلیلگر سیاسی، پس از گذشت حدود 45 سال، زمان رفع ابهام فرا رسیده است و اکنون جمهوری اسلامی مجبور است ابهام مفهومی را روشن کند و روشن کند که آیا می خواهد دولت مردم ایران باشد یا گروهی خاص و عواقب هر کدام. هم تنظیم کن

در هر صورت دستگیری دسته جمعی معترضان و مدعیان عفاف و حجاب اگرچه با واکنش ها و حمایت های زیادی در حکومت مواجه شد و با آزادی آنها به زودی حل شد، اما می توان آن را با این دیدگاه خوش بینانه مرتبط دانست که دوران استاندارد دوگانه است. در برخورد با تجمعات رو به پایان است، ممکن است هر چه جلوتر می رویم، مسئولان از اعمال سلیقه خود کاسته و بر قانون مداری تاکید می کنند!

دیدگاهتان را بنویسید