یک لژیونر باید جایگزین مدافع استقلال شود

وی افزود: استقلالی ها بعد از شکست در لیگ برتر تمام توانایی های خود را برای رسیدن به فینال در جام حذفی گذاشتند که خوشبختانه این اتفاق افتاد و اکنون به قهرمانی در این جام بسیار نزدیک شده اند. برای استقلال فرقی نمی کرد پرسپولیس باشد یا هواداران حریف چون کادر فنی استقلال قطعا خواهان جام است و از برنامه ویژه این دیدار استفاده می کند تا بتواند به حق خود برسد. رقیب استقلال شاهد دربی هستیم و استقلال باید قهرمان شود.

سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: تیم استقلال در لیگ کمتر نمایش داده شد زیرا طبق آمار منتشر شده بیشترین آسیب داوری به این تیم وارد شده و داوران چند ضربه پنالتی را به سود این تیم اعلام نکردند. به خاطر همین اتفاقات از مدیریت گرفته تا خود بازیکنان و حتی تامین باشگاه استقلال، برای قهرمانی در جام حذفی دور هم جمع شدند.

چانی درباره اینکه آیا ماندن ساپینتو برای فصل آینده قابل قبول است یا خیر، اظهار کرد: نظر شخصی من این است که مسئولان باشگاه استقلال باید ساپینتو را برای فصل آینده نگه دارند زیرا آن نوع فوتبالی که از استقلال می بینیم همه هجومی است. بازیکنان این تیم در هر مسابقه علاوه بر موقعیت های گل زیاد، از پرس شدید نیز استفاده می کنند که نشان از عملکرد خوب تیم باشگاه استقلال دارد. مطمئنا با اضافه شدن دو سه بازیکن جدید، عملکرد بهتری از ساپینتو در استقلال در فصل آینده شاهد خواهیم بود. به نظر من جایگاه و نتایج نمی تواند ملاک ارزیابی یک مربی باشد، زیرا ملاک نوع و سبک بازی تیم است. حالا سبک و سیاق بازی استقلال در کنار پرسپولیس، سپاهان و تراکتور از جمله تیم هایی بودند که در لیگ بیست و دوم فوتبال باکیفیت دیدیم.

وی در مورد اینکه استقلال برای خرید بازیکن جدید به چه پست هایی نیاز دارد، گفت: به نظرم کادر فنی تیم باید بازیکن جدیدی را در پست دفاع چپ به خدمت بگیرد زیرا سبک بازی جعفر سلمانی را دوست ندارم. با توجه به اینکه این مدافع میل زیادی به نفوذ دارد، در اکثر صحنه ها باقی می ماند و همین امر باعث شده تا سایر خط دفاعی ها در سایر نقاط تیم استقلال آسیب پذیر به نظر برسند تا جای او را بگیرند. از نامش مشخص است که مدافع ابتدا باید در دفاع و سپس در حمله کار کند. محمد نادری مدافعی است که دوست دارم دوباره در پیراهن استقلال ببینم. همچنین خرید یک هافبک و یک مهاجم شش دانگ از دیگر ملزومات تقویت این تیم است.

پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به اینکه مسئولان باید برای دریافت مجوز حرفه ای شدن اقدام کنند، تصریح کرد: برخلاف پرسپولیس که مجوز حرفه ای را دریافت کرد، استقلال موفق به اخذ آن نشد. اگر این اتفاق نیفتد، باید شاهد حذف این باشگاه از آسیا باشیم. من از مسئولان می خواهم این مجوز را پیگیری کنند زیرا استقلال یکی از پرافتخارترین تیم های آسیاست و نباید به راحتی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود. بازیکنان ما توانایی و پتانسیل این را دارند که به راحتی تیم های عربی را شکست دهند. چون فوتبال ایران از نظر خلاقیت بازیکن بسیار باهوشتر از تیم های عربی است. شاید باشگاه النصر رونالدو را در ترکیب خود داشته باشد اما نباید فراموش کرد که در جام جهانی 2018 خیلی راحت توانستیم این ستاره را مهار کنیم.

چینی در پایان با تاکید بر اینکه برای قضاوت این دیدار برای فینال جام خولا باید از یک داور خارجی استفاده شود، تصریح کرد: با توجه به برگزاری دربی در فینال جام خولا، قطعا مسئولان باید از داور خارجی استفاده کنند. مهم نیست حتی اگر استقلال در این دیدار ببازد، مهم این است که یک داور مجهول را بیاورند تا حق تیم ضایع نشود. چون داوران ایرانی جو ورزشگاه خود را می گیرند و کنترل بازی برایشان سخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید