یک هفته که در آن بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای بیمه تمامی گاوصندوق ها پیشنهاد ارائه کنند


ساعت: 21:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855777

در جلسه دبیر شورای امنیت ملی و قوه قضائیه و نیروی انتظامی، مقرر شد تمامی بانک های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بیمه شوند تا ظرف مدت یک هفته پیشنهادات خود را ارائه کنند. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در راستای بررسی ابعاد فنی، قضایی، حقوقی، امنیتی و انتظامی حفاظت از گاوصندوق بانکی در سراسر کشور و نگرانی های مطرح شده در پی وقوع سرقت بخشی از گاوصندوق بانک ملی ایران در روز دوشنبه با حضور ضابطان قضایی. جلسه فرماندهی کل انتظامی بانک مرکزی، مدیرعامل بانک ملی و سایر مسئولان ذیربط به ریاست سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر و دبیر شورای تامین برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی وضعیت امنیتی و ایمنی شعبه سرقتی بانک ملی و تشریح رویدادها، دستورالعمل ها، ضوابط و مقررات مربوطه، نحوه نظارت بر اجرا و نحوه برقراری امنیت و ایمنی گاوصندوق های بانکی در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت. .

همچنین مقرر شد کارشناسان مربوطه پیشنهادات ارائه شده در جلسه امروز را برای ارتقای سطح امنیتی به تفصیل بررسی کنند تا در جلسه هفته آینده تصمیم نهایی اتخاذ شود.

همچنین مقرر شد به منظور بیمه تمامی گاوصندوق‌ها و اصلاح دستورالعمل‌های موجود در خصوص ضوابط بین مشتریان و بانک‌ها، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف مدت یک هفته پیشنهادهای اصلاحی خود را به دبیرخانه شورای امنیت ارائه کنند. مراحل تصویب باید طی شود.

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و دبیر شورای عالی امنیت ملی ابراز امیدواری کرد در صورت اتخاذ تدابیر لازم شاهد حوادث باورنکردنی دیگری که به احساس امنیت عمومی کشور لطمه وارد می کند، نباشیم. بخش و اصلاح برخی دستورالعمل های مربوطه، به کار سخت ادامه دهید.

در این نشست از اقدامات برجسته فرجا و همکاری دادستانی تهران تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید