آبزی پروری کلید محرومیت/دوبرابر شدن تولید میگو در سیستان و بلوچستان است


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891178

گزارش بزرگترین مرکز پرورش میگو در کشور;

روند رشد تولید میگوی جوجه کشی در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته افزایش 2 برابری تولید را نشان می دهد و به 167 میلیون میگوی کوچک رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آبزی پروری صنعتی به سرعت در حال رشد در کشورهای در حال توسعه است و در سیستان و بلوچستان مساحت زمین مورد استفاده برای آبزی پروری در سال های اخیر به دلیل افزایش تقاضا افزایش یافته است.

در راستای توسعه آبزی پروری در سال جاری از چهار مرکز پرورش میگوی آماده بهره برداری در سیستان و بلوچستان، 2 مرکز پرورش میگو با تولید 167 میلیون میگوی ریز فعال شده است که تولید میگوی ریز را بیش از دوبرابر نسبت به همین میزان افزایش داده است. دوره سال گذشته، دوره قبلی را تاسیس کرد


در صنعت آبزی پروری، میگوی مولدین به عنوان اولین و مهمترین بخش چرخه این صنعت برای تامین میگوهای کوچک مورد نیاز استخرهای مولدین نقش حیاتی دارد و میگوی مولد سالم تولید پس لارو (بچه میگو) را تضمین می کند. با کیفیت و سلامت در مراکز پرورش میگو و در نتیجه افزایش تولید در جوجه کشی ها.


جوجه کشی ها اولین موانع پیشگیری و کنترل بیماری ها هستند و اجرای نظارت دقیق بهداشتی در قالب نظارت و پایش بر اساس برنامه راهبردی ملی کنترل لکه سفید میگو منجر به تولید لاروهای با کیفیت بالا شده است که متعاقباً پایداری و پایداری ایجاد می کند. افزایش عملکرد


شیوع بیماری در لانه ها یکی از مهمترین دغدغه های پرورش دهندگان است و برای رفع این مشکل اقدامات ویژه ای توسط کارشناسان مربوطه انجام شده است که یکی از مهمترین آنها تهیه لارو ایمن سازی شده در برابر بیماری می باشد.



تولید میگوی جوان در جنوب سیستان و بلوچستان بیش از دو برابر شد


محمد شهلی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: روند رشد تولید میگوی پرورشی در جنوب استان نشان می دهد که میزان تولید نسبت به سال گذشته دو برابر شده و به 167 میلیون قطعه جوان رسیده است. میگو میگو.


وی ادامه داد: این امر باعث امیدواری و انگیزه مدیران جوجه کشی و همچنین دامداران روستایی برای تهیه میگوهای ریز مورد نیاز برای ذخیره سازی (پس لارو) در مزارع پرورش میگو است.


مدیرکل شیلات استان اضافه کرد: امسال میگوی سرخ شده علاوه بر تامین نیاز داخلی به مراکز تکثیر سایر استان ها مانند گلستان و هرمزگان ارسال شد.


وی با اشاره به اقدامات مثبت در مراکز پرورشی استان تصریح کرد: با فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت، اجرای برنامه های آموزشی و ترویجی، برنامه ریزی فنی و پیگیری معاونت آبزی پروری و شیلات در انجام مستمر جلسات کارگروه فنی میگو متشکل از اداره کل شیلات استان، مرکز تحقیقات شیلات آبهای عمیق چابهار، اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری برگزار شد.



تولید 130 میلیون قطعه پست لارو در مراکز پرورش میگو در سیستان و بلوچستان


فاطمه داودی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 130 میلیون قطعه پست لارو در مراکز پرورش میگوی استان تولید شد. قطعات به خارج از استان ارسال شد.


وی افزود: سیستان و بلوچستان 2 مرکز فعال پرورش میگو و 2 سایت فعال پرورش میگو دارد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی کشور با بیان اینکه فصل تکثیر میگو در این استان از 18 فروردین ماه آغاز و ادامه دارد، گفت: در پایان دوره نگهداری 140 میلیون پست لارو تشکیل می شود. در 46 مزرعه پرورشی با سطح زیر کشت ذخیره شده است. 880 هکتار در سایت شهید صنعتی گواتر ساخته شده است.
وی بیان کرد: در این مدت ذخیره هفت میلیون پست لارو در نهالستان APC مکران برای فرآوری چهار مزرعه 22 هکتاری برای کشت دوم تکمیل شد.


داودی گفت: پیش از این مجتمع کشاورزی و صنعتی مکران 2 میلیون و 200 پست لارو با خروجی نهایی 26 تن را در نهالستان مرحله اول ذخیره کرده بود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید