آبشار طزرج، تصویر زیبای خدا در میان نخل های سر به فلک کشیده / توریستی ترین منطقه شمال هرمزگان از زیرساخت های ضعیف رنج می برد.


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839678

در شمالی ترین نقطه هرمزگان، در میان نخل های سر به فلک کشیده و سرسبز شهر حاجی آباد، آبشار زیبا و روان طزرج قرار دارد که آب و هوای خاصی دارد و در تمام فصول سال میزبان گردشگران زیادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; در شمالی ترین نقطه هرمزگان، در میان نخل های سر به فلک کشیده و سرسبز شهر حاجی آباد، آبشاری زیبا و روان وجود دارد.

نخل های زیبای پیارم، خصوی، خونیزی و … این آبشار زیبا را احاطه کرده و جلوه ای از زیبایی و سرسبزی را برای این منطقه به وجود آورده است. این آبشار در 175 کیلومتری بندرعباس و در شهر حاجی آباد روستای طزرج قرار دارد که جریان آب دائمی درختان این منطقه را آبیاری می کند.

شهرت حاجی آباد به پیارم یکی از خرمای مرغوب و صادراتی هرمزگان است. اگرچه درختان نخل در سراسر شهر دیده می شوند. اما قسمت اعظم آن در روستای طزرج دیده می‌شود، بنابراین اگر از ارتفاع به این منطقه نگاه کنید، فقط می‌توانید تراکم نخل‌هایی را ببینید که از آبشار طزرج تغذیه می‌کنند.


b11928b9 8de4 4926 8e1b a48ea6485835 خبر خاکستری

آبشار طزرج در 17 کیلومتری جنوب شهر حاجی آباد در منطقه ای ییلاقی قرار دارد که آب و هوای خاصی دارد و در تمام فصول سال میزبان گردشگران زیادی است.

گردشگران زیادی از سراسر استان هرمزگان و استان های همجوار برای گذراندن اوقات خوشی به دور از هیاهو و هیاهوی منطقه گردشگری آبشار طزرج را انتخاب می کنند.


نبود خانه بوم گردی برای اقامت در روستای طزردژ

زهرا رییسی یکی از گردشگرانی که به همراه همسرش به عنوان گردشگر از شهرستان سیرجان به آبشار تزرج آمده است در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هر ساله برای پیاده روی و تفریح ​​در کنار خانواده به این منطقه می آییم. “

ریسی گفت: ما دوست داریم چند روزی در این منطقه بمانیم، اما هیچ زیرساختی برای نگه داشتن گردشگران در این منطقه وجود ندارد. هیچ کلبه ای برای اقامت در منطقه طزرج وجود ندارد.


fdc841aa 5453 4259 9af0 84e883230cb6 خبر خاکستری

وی بیان کرد: آبشار زیبای طزرج در میان نخلستان ها زیبایی های زیادی ایجاد کرده است که نشان از نقاشی خاص خداوند برای این منطقه دارد.

وی گفت: چند سالی است که به این منطقه سفر می کنیم اما زیرساخت های آن تغییر نکرده است. امیدواریم در سفر بعدی خود به این منطقه شاهد پیشرفت وی باشیم.


گردشگران زیادی به آبشار تازردژ می روند

شهسواری یکی از اهالی حاجی آباد گفت: آبشار تزرج یکی از مناطق بکر گردشگری حاجی آباد است که گردشگران زیادی به این منطقه می روند.

این شهروند حاجی آبادی گفت: وجود آسیاب های قدیمی در کنار آبشار و جریان آب با استفاده از جوی برای رفتن به جنگل جلوه ای از زیبایی را به وجود آورده است.

شهسواری بیان کرد: اگرچه خداوند به زیبایی، سرسبزی و آب و هوای خوب این منطقه برکت داده است، اما کمبود زیرساخت ها در این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود امکانات در منطقه ترازج گفت: نبود سطل زباله و سرویس بهداشتی یکی از بزرگترین مشکلات منطقه گردشگری ترازج است.


4926aaac 9fb1 4c5c b025 9b075aeb3267 خبر خاکستری


زیرساخت های ضعیف در منطقه گردشگری آبشار طزرژ

این شهروند تصریح کرد: در شهرهای مختلف گردشگران برای ارائه خدمات گردشگری هزینه دریافت می کنند. اما در این منطقه توریستی هیچ هزینه و خدماتی دریافت نمی شود و تنها چند آلاچیق کافی است.

شهسواری بیان کرد: با ساماندهی منطقه گردشگری حاجی آباد علاوه بر جذب گردشگر بیشتر به منطقه، اشتغال زایی برای اهالی منطقه نیز ایجاد می شود.

وی گفت: در مقابل می توان با دریافت کمک از گردشگران خدمات رسانی کرد و سرویس بهداشتی ساخت و مراقب سلامت محیط زیست بود.

شهوند حاجی آبادی خاطرنشان کرد: ایجاد سوپرمارکت سیار در کنار آبشار تزرج علاوه بر ایجاد اشتغال باعث آسایش گردشگران نیز می شود به همین دلیل باید برای خرید به روستاهای اطراف مراجعه کنند.

با توجه به اینکه ترازج یکی از مناطق خاص و گردشگری هرمزگان است، انتظار می رود مسئولان حاجی آباد و هرمزگان به زیرساخت های گردشگری آن توجه کنند تا گردشگران بیشتری را به این منطقه جذب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید