آب اضافی دشت روم به سد شاه قاسم یاسوج منتقل می شود


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834552

مدیرعامل آب منطقه ای از اجرای طرح انتقال آب مازاد رودخانه دشتروم در زمستان برای افزایش حجم آب سد شاه قاسم یاسوج خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارس مصلح صبح امروز در زاگرس گفت: حجم سد شاه قاسم در شرایط عادی 9 میلیون متر مکعب است.

وی با تاکید بر اینکه آب سد شاه قاسم موجب توسعه مناطق پایین دستی کشاورزی و افزایش تولید کارآمد شده است، گفت: در حال حاضر حجم فعلی بالای 50 درصد استعداد است.

وی تصریح کرد: مخزن شاه قاسم اولین سد استان و از برکات سفر مقام معظم رهبری در استان در سال 94 است که در راستای تامین 1500 هکتار از اراضی پایین دست، توسعه گردشگری با توجه به مسافت آن توسعه یافته است. 5 کیلومتری شهر یاسوج و همچنین کنترل رواناب های بارندگی به ویژه در زمستان و بهار که در دهه 70 معرفی و به بهره برداری رسید.

مصلح با اشاره به توسعه گردشگری در سد شاه قاسم یاسوج گفت: به عنوان کارگروه گردشگری با میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در حال پیگیری نسخه موثر گردشگری سدسازی هستیم.

وی از فراخوان سرمایه گذاری همه جانبه در گردشگری آبی اطراف سد خبر داد.

مدیرعامل آب منطقه ای گفت: سد شاه کاسم به دلیل مجاورت با شهرستان در کشور بی نظیر است و باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

مصلح از اجرای طرح انتقال آب دشت روم در فصل زمستان برای افزایش حجم آب سد شاه قاسم خبر داد و گفت: از طریق این طرح این سد در تمام فصول سال 100 درصد حجم خواهد داشت و می تواند به مردم کمک کند. حوزه اهداف.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید